  • 1. Data: 2002-02-27 12:48:53
    Temat: Wypis ze szpitala
    Od: "Antenka" <a...@e...pl>

    Witam wszystkich !

    Mam taką sytuację:
    Ordynator oddziału na którym leży moja mama, chce ją wypisać do domu.
    Kobieta w czwartek ubiegłego tygodnia została potrącona przez samochód i ma
    3 złamania: ręki, nogi i miednicy. Lekarze orzekli, że leżenia w szpitalu
    będzie conajmniej 6 tygodni bez wkładania w gips. Aż wczoraj dowiedziałam
    się, że ordynator chce wypisać mamę w 5 dni po wypadku tłumacząc to tym, że
    jest dużo nowych osób przywiezionych na oddział i nie ma dla niej miejsca.
    Dziś w internecie znalazłam prawa pacjenta i jest tam mowa o tym, że osoby
    wymagające całodziennej lub całodobowej obsługi nie mogą zostać wypisane.
    Moje pytanie brzmi: co to znaczy: osoby wymagające ... itd. Czy moja mama
    może się powołać na artykuł, który mówi o tym.
    Bardzo proszę o jakąkolwiek poradę w tej sprawie.

  • 2. Data: 2002-02-27 13:27:06
    Temat: Re: Wypis ze szpitala
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Antenka wrote:

    > Witam wszystkich !
    >
    > Mam taką sytuację:
    Bardzo proszę o jakąkolwiek poradę w tej sprawie.

    Zajrzyj do dzisiejszej GP - jest tam duzy artykul o prawach pacjenta z
    podaniem organow, do ktorych mozna zaskarzac fakty naruszania tych praw.
    Jest tez podany w-wski telefon Komisji (bodajze) przy Min. Zdr. gdzie
    maja obowiazek udzielenia informacji do jakiego "ciala odwolawczego"
    mozesz sie udac z konkretnym przypadkiem. Moze to Ci pomoze w
    znalezieniu wyjscia z tej sytuacji.
    Paradoksalnie - ja akurat spotykalam sie z zupelnie innym podejsciem
    szpitala do hospitalizowanych bliskich (np. corka ze zlamana reka, mama
    na obserwacji internistycznej). Ja chcialam pacjentki wypisac, a szpital
    mi odmawial.
    Zycze powodzenia.
    -------------
    Graszka

  • 3. Data: 2002-02-28 15:52:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Graszka" [...]

> [...]
    > szpitala do hospitalizowanych bliskich (np. corka ze zlamana reka, mama
    > na obserwacji internistycznej). Ja chcialam pacjentki wypisac, a szpital

    Alez to oczywiste...

    najbardziej oplaca sie leczyc pacjenta, ktorego nie ma,
    w nastepnej kolejnosci ZDROWEGO,
    w trzeciej nie wymagajacego leczenia....

    w tej sytuacji leczenie CHORYCH jest kompletnie nieoplacalne

    > Zycze powodzenia.
    > Graszka

    Boguslaw