  • 1. Data: 2002-08-25 10:46:57
    Temat: Wypadwk samochodowy
    Od: "Paweł G." <g...@N...gazeta.pl>

    Opis zdarzenia:

    Kierowcy jadącemu prawidłowo zajechano droge on zjechał odruchowo na chodnik
    aby uniknąć zderzenia czołowego w wyniku czego przygniutł do sciany
    dziewczyne idaca prawidlowo chodnikiem ktora doznala licznych obrazen
    (połamane obie konczyny dolne, potloczenia, poparzenia konczyn przez plyn
    chlodniczy). Kierowca ktory zajechal droge zbiegl z miejsca wypadku lecz
    swiadkowie zdarzenia zapisali nr rejestracyjny pojazdu. Policja byla w domu
    tego kierowcy (20 letni meszczyzna, wlasciciel pojazdu jest jego ojciec.)lecz
    juz go nie zastala, meszczyzna wtym samym dniu wyjechal nad morze.
    Pytanie:

    Policja jeszcze nie wskazala besposredniego sprawcy.
    Czy poszkodowana moze żądać odszkodowania z ubezpieczenia kierowcy ktory na
    nia najechal.
    ODPOWIEDZ PROSZE KIEROWAC POD ADRERS d...@k...krakow.pl

  • 2. Data: 2002-08-25 19:46:23
    Temat: Re: Wypadwk samochodowy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł G." <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Policja jeszcze nie wskazala besposredniego sprawcy.
    > Czy poszkodowana moze żądać odszkodowania z ubezpieczenia kierowcy ktory

    Może.Jak również od własciciela chodnika.Sam pisałeś że najechał na nią
    niewinny.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-08-25 20:09:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Paweł G. wrote:

    > Policja jeszcze nie wskazala besposredniego sprawcy.
    > Czy poszkodowana moze żądać odszkodowania z ubezpieczenia kierowcy ktory
    > na nia najechal.
    > ODPOWIEDZ PROSZE KIEROWAC POD ADRERS d...@k...krakow.pl

    Zadac moze, jednak sad zaczeka do wyjasnienia sprawy i dopiero wyda wyrok,
    ktory raczej nie powinien skazac niewinnego.

  • 4. Data: 2002-08-26 07:40:43
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    A co z zasadą ryzyka? Bo kierujący pojazdem mechanicznym ponosi taką
    odpowiedzialność? Nie musi tu byc winy (chyba). Natomiast zwrot od
    bezpośredniego sprawcy na pewno mu sie będzie należał...
    a.pl...

  • 5. Data: 2002-08-26 08:05:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A co z zasadą ryzyka? Bo kierujący pojazdem mechanicznym ponosi taką
    > odpowiedzialność? Nie musi tu byc winy (chyba).

    Czyli jak ktoś uderzy w Twoje zaparkowane auto rozbijając je a w wyniku
    przesunięcia ono uderzy jeszcze następne auto i sprawca nawieje to Ty
    zapłacisz za szkodę? Coś mi to bzdurą śmierdzi.Ryzyko ryzykiem ale sprawca
    pozostaje sprawcą.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-08-26 17:03:12
    Od: "Sebastian Sobolewski" <s...@f...com.pl>

    Poszkodowana może bezpośrednio żądać odszkodowania od posiadacza samochodu,
    który na nią najechał - jego ubezpieczyciela. Zasada ryzyka - to posiadacz
    tego samochodu musi udowodnić, że winny jest ktoś inny.

    Sebastian Sobolewski

    http://sebian.republika.pl

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2002-08-26 17:05:11
    Od: "Sebastian Sobolewski" <s...@f...com.pl>

    P.S.
    Służe pomocą w dochodzeniu roszczeń od zakładu ubezpieczeń.

    Sebastian Sobolewski

    Użytkownik "Sebastian Sobolewski" <s...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:akdn11$mbr$1@news.tpi.pl...

  • 8. Data: 2002-08-27 05:47:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > który na nią najechał - jego ubezpieczyciela. Zasada ryzyka - to posiadacz
    > tego samochodu musi udowodnić, że winny jest ktoś inny.

    W tym konkretnym przypadku sprawą napewno zajmuje się prokuratura.Kierowca
    który najechał na pieszą jest w tej sprawie poszkodowanym tak jak i ona.A
    zaszda ryzyka nie ma tu zastosowania gdyż winnym jest ewidentnie ktoś inny.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-08-27 07:30:56
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > zaszda ryzyka nie ma tu zastosowania gdyż winnym jest ewidentnie ktoś inny.

    Zasada ryzyka ma oczywiście zastosowanie. Wynika to przecież z samej
    definicji zasady ryzyka - art. 436 kc. Taka konstrukcja prawna została
    wprowadzona właśnie w celu ochrony osób poszkodowanych. A skąd wiadomo, że
    odpowiedzialnym jest ktoś inny. Poszkodowany nie musi czekać na rozstrzygnięcia
    sprawy karnej - występuje z roszczeniem do osoby odpowiedzialnej na zasadzie
    ryzyka.

    Sebastian

  • 10. Data: 2002-08-27 18:31:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    rozstrzygnięcia
    > sprawy karnej - występuje z roszczeniem do osoby odpowiedzialnej na

    Czytaj uważnie a dopiero pózniej pisz bo wprowadzasz zamieszanie.Przecież
    wyraznie jest napisane że sprawca zbiegł ale numery zostały przez świadków
    spisane.Poszkodowanym jest więc też kierowca który najechał na pieszą.Popraw
    się;)))

    Leszek