  • 1. Data: 2002-03-19 13:41:32
    Temat: Wypadek drogowy - odszkodowanie
    Od: ":: karol ::" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Rok temu moja babcia zginęła w wypadku drogowym.
    Została potrącona przez pijanego kierowcę (protokół policji, wyrok sądu
    itd.)
    Dowiedziałem się, iż rodzina może dochodzić wypłaty odszkodowania z polisy
    OC sprawcy wypadku.
    Chciałbym wiedzieć jak ma wyglądać przykładowy tekst pisma do PZU i o jaką
    wysokość odszkodowania wystąpić (wiem, że zależy to od wielu czynników;
    chodzi mi o rząd wielkości)

    Serdecznie pozdrawiam
    KB

  • 2. Data: 2002-03-19 16:41:49
    Temat: Re: Wypadek drogowy - odszkodowanie
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Odszkodowanie=naprawa szkody.Jaką szkode finansowa poniosles w wyniku
    smierci babci? Byles na jej utrzymaniu?

    Leszek

  • 3. Data: 2002-03-19 20:38:14
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

    > Odszkodowanie=naprawa szkody.Jaką szkode finansowa poniosles w wyniku
    > smierci babci? Byles na jej utrzymaniu?
    >
    > Leszek

    szkoda moralna - łatwa do udowodnienia
    --

    ########################
    Raku

  • 4. Data: 2002-03-20 07:04:38
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > szkoda moralna - łatwa do udowodnienia
    > --
    Ciężka do wyszacowania w złotówkach.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-03-20 09:08:40
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości
    > wyniku

    > Ciężka do wyszacowania w złotówkach.
    >
    > Leszek

    To ciekawe co mówicie ale chyba naoglądaliście się za dużo amerykańskich
    filmów. Może Leszku i Raku pokażecie mi przepis, który stanowić może
    podstawę powództwa o zadośćuczynienie za śmierć babci. Otóż nie ma w naszym
    prawie takiej możliwości... Nie można domagać się też zapłaty za tzw.
    "szkodę moralną" a poprawniej ujmując "krzywdę" w przypadku śmierci dziecka,
    brata, matki itd. Po prostu nie ma takiego przepisu w prawie cywilnym.....

  • 6. Data: 2002-03-20 09:37:23
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    Czytaj uważnie posty.Ja nic nie mówiłem o odszkodowaniu za straty
    moralne.

  • 7. Data: 2002-03-20 09:50:04
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    > Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Czytaj uważnie posty.Ja nic nie mówiłem o odszkodowaniu za straty
    > moralne.

    "Twórczo rozwinąłeś" post RAKA, który o tym mówił. Chyba, że wasze
    dywagacje to rozważania de lege ferenda.