    From: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]"@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek drogowy - czyja wina?
    Date: Sun, 23 Jul 2006 20:11:50 +0200

    Claude Haux napisał(a):
    > Opis:
    > Prosta droga. Ograniczenie do 50km/h. Zakaz wyprzedzania.
    > Jadący samochód wrzuca kierunkowskaz w lewo - około 150m przed skrętem w drogę
    > osiedlową. Za nim samochody zwalniają, by umożliwić wykonanie manewru. Samochód
    > skręca. W tym samym czasie z kolumnę samochodów jadących z tyłu zaczyna
    > wyprzedzać jadący z nadmierną prędkością młody człowiek. Uderza w skręcający
    > samochód. Czyja wina?
    > Policja twierdzi, że tego, który skręcał, bo nie zachował szczególnej ostrożności.

> [...]

    Moim zdaniem sąd będzie przychylał się do tego, że skręcający popełnił
    błąd mimo tego, że wyprzedzający złamał przepisy... Inna sprawa, że
    znając życie prowadzący auto (skręcający) trafił na martwy punkt (nawet
    nie spodziewał się, że ktoś by był tak durny i wyprzedzał) - spojrzał w
    lusterka tylko w momencie manewru a tam nic nie było (wyprzedzające auto
    jechało już praktycznie z boku...).

    ps. "sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" -
    powodzenia i najważniejsze, że nikomu nic się nie stało :-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,