  • Data: 2014-03-24 23:00:05
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - umowa, na co uważać itp.
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A ja się zastanawiam a gdyby robić wszystko "na chłopski rozum"?
    Oczywiście zgłosić umowę do US ale całą resztą się nie przejmować.
    Tzn. jak najemca nie płaci to mamy kaucję (1 mies.) prujemy drzwi i
    wchodzimy do środka. Zakładamy nowe drzwi, zamki i po sprawie.
    Sąsiedzi stoją za nami, mamy wszystkie komplety kluczy (łącznie z wejściem
    na klatkę), najemca nie ma jakiegoś prot. zdawczo odbiorczego co było w
    lokalu itp.
    To co było ew. w lokalu może stanowić zabezpieczenie zniszczeń albo
    zaległości.

    ps. Kiedyś oglądałem jak postępuje się w przypadku niesolidnego najemcy w
    Stanach.
    Otóż jak ktoś nie płacił, wchodziła ekipa podczas nieobecności najemcy,
    wyliczała straty i ..... do prac przystępował prawnik a potem komornik etc.
    Czemu w PL wszystko jest takie pokręcone? Prawo broni kombinatora a nie tego
    co np. płaci podatki z tyt. najmu. Czemu babcię za 2.99 ciągają po sądach a
    jakiś facet (chyba ze Szczecina) zrobił numer ala Amber Gold na 39 mln pln i
    ma wyrok = zwrot 5 mln.