  • Data: 2006-10-15 20:33:29
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hugo wrote:
    > Chciałem wynająć mieszkanie i zameldować w nim lokatora.
    > Jeżeli ktoś może mi poradzić od początku do końca jakie formalności muszę
    > dokonać.
    > Zaczynając od umowy najmu.

    Prawo nie wymaga w ogóle, żeby taka istniała (w sensie: na piśmie). A
    więc pisz ją jak chcesz. W sieci znajdzie się parę przykładowych wzorów.

    > Ile podatku do US?

    To na podatkach powiedzą.

    > No i sam meldunek do kogo się zgłosić?

    Do nikogo. Lokator idzie do urzędu z umową najmu i się melduje. Ciebie
    jego meldunek nie dotyczy ani nie angażuje w żaden sposób (no chyba, że
    się dowiesz, że się nie zameldował, wtedy masz obowiązek złożyć na niego
    donos; obowiązku dowiadywania się nie masz).

    > Słyszałem że wymagane są jakieś pisma od spółdzielni.

    Bzdura.