    From: SuperTen <S...@P...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania a okres wypowiedzenia umowy
    Date: Thu, 24 May 2007 18:27:03 +0200

    maciek pisze:

    > Mozesz tak zrobic. Z tego co mi wiadomo to wypowiedzenie wedlug KC biegnie
    > od poczatku najblizszego miesiaca, wiec realnie zwykle to jest troche
    > dluzej.

    Znalazłem taki tekst i się obawiam że umowę mogę wypowiedzieć tylko w
    wypadkach poniżej:

    > 7. Wypowiedzenie powinno być pod rygorem nieważności dokonane na piśmie oraz
    określać przyczynę wypowiedzenia. Do wypowiedzenia przy najmie okazjonalnym stosuje
    się przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów.

    > Właściciel może wypowiedzieć umowę najmu, jeśli lokator:
    >
    > o nie płaci czynszu przez trzy pełne okresy płatności (ale uwaga - właściciel
    najpierw musi go poprosić o pieniądze, dając mu jednocześnie miesięczny termin na
    uregulowanie należności, i ostrzec, że inaczej wypowie mu mieszkanie).

    > Wskazówka dla właścicieli: nie umawiaj się na okresy płatności dłuższe niż miesiąc!
    Dlaczego? Najłatwiej to wytłumaczyć na przykładzie.

    > PRZYKŁAD Pan Jacek umówił się ze swoim lokatorem, że czynsz będzie wpłacany raz na
    rok. Najemca pierwszy czynsz zapłacił. Później przez dwa lata nie dał ani grosza, ale
    bez żadnych ponagleń zapłacił za czwarty rok. Rezultat? Pan Jacek nie może dać mu
    wypowiedzenia, bo najemca nie zalega z opłatami za trzy pełne okresy płatności, tylko
    za dwa.

    > o pomimo pisemnego upomnienia nadal używa lokalu w sposób sprzeczny z umową lub
    niezgodnie z jego przeznaczeniem (np. w umowie najmu właściciel zaznaczył, że lokal
    jest mieszkalny, a lokator prowadzi w nim działalność gospodarczą);

    > o niszczy urządzenia przeznaczone do wspólnego korzystania przez mieszkańców albo
    wykracza w sposób ,,rażący" lub ,,uporczywy" przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc
    uciążliwym korzystanie z innych lokali (np. rozbija szyby na klatce, niszczy windę,
    urządza alkoholowe libacje, które przeszkadzają sąsiadom);

    > o wynajął, podnajął albo oddał do bezpłatnego używania lokal lub jego część bez
    wymaganej zgody właściciela (np. wyprowadził się do innego mieszkania, a twoje
    wynajął innej osobie bądź oddał swojej dziewczynie do ,,używania").

    > UWAGA! Właściciel może mieszkanie wypowiedzieć tylko na koniec miesiąca i z
    miesięcznym wyprzedzeniem.

    Czy faktycznie nie będzie problemów z rozwiązaniem umowy bez podania
    przyczyny z okresem jednego miesiąca (oczywiście gdy taki tekst zawre na
    umowie)?

    --
    _________
    / , _ \ | Pozdrawiam. SuperTen. |