  • Data: 2005-04-13 19:13:51
    Temat: Re: Wymigam sie od fotoradaru strazy miejskiej ?
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fantom napisał(a):
    > Witam
    > Dostalem wlasnie wezwanie jako swiadek przez Straz Miejska (ich fotoradar)
    > aby wskazac kto kierowal samochodem. Oczywiscie to bylem ja :( Z 20 km/h
    > wiecej.
    > 1) ile za to grozi kasy i pkt ?
    > 2) czy uda mi sie jakos od tego wymigac zupelnie (sciemniac, ze to nie ja
    > jechalem nie chce) ?
    > 3) dostalem wezwanie 4 dni przed terminem stawienia sie - czy to nie za
    > krotki czas ?
    >
    > Fantom
    > fut : samochody

    Było już nie raz, ale może trochę poteoretyzujmy :)
    Obowiązkiem posiadacza pojazdu jest wskazanie, komu powierzył pojazd.
    Kodeks Drogowy: "4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany
    wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do
    kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został
    użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł
    zapobiec."
    Pytanie: czy ma wskazać, czy udowodnić? Czy może wskazać kogokolwiek? Co
    jeśli ta osoba zaprzecza, mimo że kierowała? Albo mówi, że nie pamięta?
    Inna sprawa - co jeśli właściciel pojazdu _naprawdę_ nie pamięta bo
    minął już długi czas. Mam na myśli sytuację, kiedy rzeczywiście czasem
    pożycza samochód i rzeczywiście może nie pamiętać komu pożyczał.

    Tobi