    From: "jacobs" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie dziecka bez zgody rodzica(nowe)
    Date: Thu, 1 Dec 2005 11:50:53 +0100

    wiadomości news:dm4pt8$47p$1@opal.futuro.pl...

    > Ojciec wręcz ma obowiązek zameldować u siebie wszystkich swoich lokatorów,
    > z dzieckiem włącznie.
    >
    > Po prostu idzie do urzędu i melduje, kto u niego mieszka.

    Żeby zameldować dziecko u siebie, muszę je wymeldować z poprzedniego
    miejsca. Byłem w odpowiedniej gminie gdzie jest obecnie zameldowane dziecko,
    aby je wymeldować. Pani urzędnik stwierdziła, iż potrzebna jest zgoda matki
    na takie coś. Czyli obecnie łamię prawo, bo dziecko jest u mnie od
    urodzenia, a zameldowane gdzie indziej (pod adresem matki). Kiedy spytałem
    się panią urzędnik o jakąś podstawę prawną takiego stwierdzenia, powiedziała
    iż nie ma dzisiaj radcy prawnego w urzędzie i mi nie odpowie, ale tak jest i
    JUŻ. Odprawiła mnie z niczym. Czy miała ku temu odpowiednie paragrafy? Jeśli
    nie, to to na co mogę się powołać, aby ta pani była skłonna zmienić zdanie.
    Dodała iż tylko sądownie tak można. Czy słusznie. Prosze o wskazanie źródeł,
    chciałbym wysłać pismo, na które muszą odpwiedzieć, o ile oni nie mają
    racji. Lub wskazać odpowiedni kierunek.

    > Czym konkretnie groziła? Że "odbierze dziecko" (co na upartego można
    > zinterpretować jako groźbę porwania - a wtedy prokurator teoretycznie
    > mógłby jej przywalić 191KK), czy że skieruje sprawę o przyznanie opieki
    > nad dzieckiem do sądu?
    >
    > Ojciec dziecka oczywiście wszystkie te groźby skrzętne nagrywa?

    tak