    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyjące/szczekające/ujadające psy
    Date: 1 Dec 2004 09:23:14 +0100

    > To spróbuj wyprowadzić pieska na mój trawnik.
    Jak to twój trawnik? Tzn o własnym podwórku mówimy czy podwórku przy bloku???
    Piesek dostanie śrutem w tylną część ciała i szybko odechce mu się
    zanieczyszczać mój trawnik (sprawdzone:)
    > przed domem moich rodziców.

    Art. 6. 1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
    się nad nimi jest zabronione.
    2. Przez znęcanie się nad zwierzętami należy rozumieć zadawanie albo świadome
    dopuszczanie do zadawania bólu lub cierpień, a w szczególności:
    1) umyślne zranienie lub okaleczenie zwierzęcia, niestanowiące
    dozwolonego prawem zabiegu lub doświadczenia na zwierzęciu;

    Art. 35. 1. Kto zabija, uśmierca zwierzę albo dokonuje uboju zwierzęcia z
    naruszeniem przepisów art. 6 ust. 1, art. 33 lub art. 34 ust. 1-4 albo znęca
    się nad nim w sposób określony w art. 6 ust. 2 i art. 31,
    podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia wolności albo grzywnie.
    2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa ze szczególnym
    okrucieństwem,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
    2.