  • Data: 2009-11-10 10:11:10
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ludek Vasta pisze:

    > Tak, przecież napisałem, że mam czeski odpowiednik REGON.
    >
    > Ale ja pytam o coś innego: jak polskie prawo reguluje kopiowanie dowodów
    > osobistych. Więc chodzi mi o właściwe akapity polskiej ustawy o dowodach
    > osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę
    > (ale nie wygooglałem).

    Nie ma stricte zakazu xerowania dowodów osobistych. Jedyną ustawą
    przychodzącą mi do głowy jest ustawa o ochronie danych osobowych. Jeśli
    ktoś trzyma ksera dowodów, to powinien mieć prawo do przechowywania
    danych osobowych w nich zawartych. Ale w tym przypadku dane firm (choćby
    były osobami fizycznymi) nie są chronione.

    --
    Liwiusz