    From: Mirek <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Date: Wed, 04 Jan 2006 11:59:34 +0100

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Brawo ten pan!
    > Wreszcie ktoś pokaże że można wygrać z systemem.

    To coś wniosło do dyskusji? Czy tylko pleciesz?

    > Trzymam kciuki. Daj znać jak poszło.
    > Pokaż tym wrednym programistom, że licencje i prawo autorskie to oni
    > sobie mogą wsadzić!
    > No nie, no ja Cię podziwiam!

    :D

    1. W większości nie są to pieniądze programistów, tylko firm
    posiadających prawa majątkowe. Dochód programistów zazwyczaj mało się ma
    się ma do dochodów firm. Nie ma co dorabiać emocji i argumentów na nich
    opartych.

    2. Płatność za licencję ma się luźno do wykorzystywania oprogramowania i
    jego przydatności. Jeśli oprogramowanie (jakieś tam prawa, licencje) są
    dla mnie korzystne lub były niegdyś to z pewnością wniosę opłatę,
    choćbym już nie uzytkował a jedynie wykorzystał wcześniej. Tak dla
    zasady, by wynagrodzić twórców i koszta. Zdarzyło mi się już to. To by
    było w zakresie moralnym i w stosunku do właściciela praw.

    3. Absolutnie nie interesują mnie kwestie moralne w sprawie karnej. Tym
    bardziej, że kwestie szkody właściciela programów w przypadku używania
    nielicencjonowanego oprogramowania lekko się mają do kar i postępowań w
    Polsce.

    4. Jeśli określone czyny są w Polsce dozwolone i je zrobię to guzik mnie
    obchodzi co ty o tym sądzisz. Możesz uważać, że słodzenie herbaty to
    czyn karygodny.

    4. Z części softu zainstalowanego na komputerze w ogóle nie korzystałem
    i nie instalowałem. Nie mam z tego powodu zamiaru tracić w stkutek
    przeciągającego się postępowania wyjaśniającego. Bo praktyka w Polsce
    taka, że rzekomo każdy może się bronić, ale zanim to prawo nabędzie, to
    funkcjonariusze podupadli lub o złej woli wyrządzą ogromne szkody.

    5. Podejrzewam, że twoj argument dot. programistów to tylko darcie papy
    i ja mam więcej wspólnego z tworzeniem wartości niematerialnych od
    ciebie. I z pewnością się mylisz w wielu kwestiach. Rozwinąć myśl?

    Mirek