  • 1. Data: 2005-09-15 21:26:55
    Temat: Wyborczy spam.
    Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    Na prawie sie nie znam zupelnie ale .. z tego co wiem to od jakiegos czasu
    istnieje prawo chroniace ludzi przed tzw. spamem.
    Nie mozna sobie juz od tak .. zrobic bazy 100tys maili i slac dzien w dzien
    maile, a to na temat super kremu, czy innej bzdury.
    Najpierw trzeba wyslac kultularnego maila z pytaniem o zgode, co czasem jest
    naduzywane i moze troche bez sensu, no bo w koncu srednio kumaty czlowiek
    potrafi zapisac sie do(na) integesujacego go newsletter'a.
    Ale w tym mailu nie chodzi mi o to.

    Obilo mi sie dzisiaj o uszy ze jeden z kandydatow na prezydenta wyslal dzisiaj
    maila do ilus tam tysiency ludzi, w ktorym namawia do wziecia udzialu w wyborach.
    Czy to nie koliduje z prawem ? Teoretycznie mozna zadac pytanie o pochodzenie
    adresow mailowych i o to czy ludzie Ci wyrazili zgode na to by nekac ich tego
    typu informacja. ( pominmy dyskusje nad szczytnoscia celu )
    Co sadzicie ?

    Swoja droga zastanawiam sie nad innymi formami agresywnej reklamy, np. jezdzenie
    samochodem z megafonami po miescie i ciagla gadka, jaka my to nie jestesmy fajna
    partia.
    Czy to jest w naszym kraju zgodne z prawem ?
    Przeciez to jest strasznie agresywna forma. Na bilbordy moge teoretycznie nie
    patrzec, ale to juz przesada.
    Bylo kiedys takie opowiadanie Dick'a, o takim samosprzedajacym sie robocie...
    hehe ... coz chyba czas zaczac sie bronic przed natretna reklama ;)

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2005-09-15 22:19:19
    Temat: Re: Wyborczy spam.
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Lukasz napisał(a):
    [..]
    > Obilo mi sie dzisiaj o uszy ze jeden z kandydatow na prezydenta wyslal dzisiaj
    > maila do ilus tam tysiency ludzi, w ktorym namawia do wziecia udzialu w wyborach.

    Wykupując usługę mailingu w firmach, które utrzymują darmowe konta (ich
    użytkownicy zgodzili się na otrzymywanie reklam). Tyle na ten temat.

    A jeśli chodzi - tak teoretycznie - o kwestię prawną, to wysyłanie spamu
    wyborczego nie jest łamaniem prawa (jest nim wysyłanie niezamówionych
    informacji _handlowych_ - i tylko takich).

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-15 22:31:27
    Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl>

    > Lukasz napisał(a):
    > [..]
    >
    > Wykupując usługę mailingu w firmach, które utrzymują darmowe konta (ich
    > użytkownicy zgodzili się na otrzymywanie reklam). Tyle na ten temat.>

    Proste.
    Nie pomyslalem ze maile mogly isc w ten sposob.

    > A jeśli chodzi - tak teoretycznie - o kwestię prawną, to wysyłanie spamu
    > wyborczego nie jest łamaniem prawa (jest nim wysyłanie niezamówionych
    > informacji _handlowych_ - i tylko takich).

    Dzieki za informacje.

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Beniamin

    Pozdrawiam rowniez,
    Lukasz

  • 4. Data: 2005-09-16 13:32:15
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    Beniamin napisał(a):

> [...]
    > wyborczego nie jest łamaniem prawa (jest nim wysyłanie niezamówionych
    > informacji _handlowych_ - i tylko takich).

    a kiedy informacje mozna uznac za handlowa? czesto od zmiany w ustawie
    otrzymuje listy w rodzaju:

    "jesli zgadzasz sie na przeslanie informacji handlowej o najlepszych na
    rynku psich budach z drewna, stali i marmuru, ze wzmacniana podloga i
    systemem automatycznej dezynsekcji i deratyzacji uruchamiajacym sie w
    kazda pierwsza sobote miesiaca i wszystkie swieta koscielne, niezwykle
    skutecznym, wyjatkowo nieuciazliwym, montowanym seryjnie w psich budach
    tylko przez wiodących na rynku, dbających o rozwój technologiczny
    producentów, odeslij ten list wpisujac slowo TAK w temacie."

    to jest informacja handlowa? czy dopiero wtedy, kiedy podana jest cena
    danego produktu/uslugi?

    jeszcze zebym mial psa...

    pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 5. Data: 2005-09-16 14:08:04
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Beniamin [Fri, 16 Sep 2005 00:19:19 +0200]:

    > Wykupując usługę mailingu w firmach, które utrzymują darmowe
    > konta (ich użytkownicy zgodzili się na otrzymywanie reklam).
    > Tyle na ten temat.

    Jako zywo, nie sadzilam ze moja _prywatna_ skrzynka mailowa,
    utrzymywana na _moim_ firmowym serwerze w _mojej_ firmowej
    domenie -- moze byc darmowym kontem na ktory moga mi smieci
    przylazic. A LPRowskie przylaza, za co wlasnie ich za moment
    zamierzalam ochrzanic.

    Tak ze moze i niektorzy wykupuja, ale jakos najwyrazniej
    nie wszystkich to dotyczy. I mowiac szczerze, tez mam juz
    tego serdecznie dosyc.

    Wlasnie sie przymierzam do wysylania na ich skrzynki cogodzinnych
    wiesci z Internetu. Nie jest to rowniez informacja handlowa, wiec
    pod prawo chyba tym sposobem nie podpadne, hmm? Konkretnie beda
    to prawdopodobnie skopiowane wstepniaki artykulow z pierwszych
    stron wiekszych portali... :>

    Kira

  • 6. Data: 2005-09-16 14:42:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pod prawo chyba tym sposobem nie podpadne, hmm? Konkretnie beda
    > to prawdopodobnie skopiowane wstepniaki artykulow z pierwszych

    ja mam lepszy pomysl! Zglos wykroczenie n policje a o wszystkim powiadom
    media,
    bedzie temat numer jeden , Giertych wszystkim zarzuca lamanie prawa a jak
    widac sam to robi

    P.

  • 7. Data: 2005-09-16 15:26:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Przemek R... [Fri, 16 Sep 2005 16:42:58 +0200]:

    > ja mam lepszy pomysl! Zglos wykroczenie n policje a o wszystkim
    > powiadom media

    Media to calkiem niezly pomysl :) A na policje to wlasnie nie wiem,
    bo oferta handlowa to to nie jest, wiec nie za bardzo wiem czy oni
    tym lamia jakis paragraf w ogole?

    > bedzie temat numer jeden , Giertych wszystkim zarzuca lamanie
    > prawa a jak widac sam to robi

    No, osobiscie pewnie nie, taki zaszczyt mnie (chyba?) jeszcze nie
    walnal... ;)

    Kira

  • 8. Data: 2005-09-16 16:24:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Media to calkiem niezly pomysl :) A na policje to wlasnie nie wiem,
    > bo oferta handlowa to to nie jest, wiec nie za bardzo wiem czy oni

    no moze treoche sie zapedzilem z policja :-) (ale korzysci z tego
    niewatpliwie maja)
    W kazdym razie jezeli bylo by to czeste to na pewno cos sie w kw znajdzie.

    zadzwon, napisz do mediow i daj znac na grupie co i jak, ja bym sie typa
    uczepil,
    bo fajny temat,

    P.

  • 9. Data: 2005-09-16 23:41:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    Konrad <k...@n...uni.wroc.pl> niebacznie popelnil

    > a kiedy informacje mozna uznac za handlowa?
    > to jest informacja handlowa? czy dopiero wtedy, kiedy podana
    > jest cena danego produktu/uslugi?
    no to cytata z Art. 2.:
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    1) adres elektroniczny [...]
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną
    ^^^^^^^
    bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług
    ^^^^^^^^^
    lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby [...]
    ^^^^^^^^^^^
    z wyłączeniem
    informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą
    środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą
    oraz
    informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu
    efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca
    jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia
    lub innych korzyści od producentów, sprzedawców
    i świadczących usługi,
    I jak zwykle w ostatnim fragmencie nasz ustawodawca popisał się
    jasnością, niesprzecznością i racjonalnością.

    --
    pozdro
    poreba