    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłasność mieszkania a umowa najmu
    Date: Sat, 2 Dec 2023 15:48:57 +0100

    > Cześć,
    >
    > Jest (skłócone ze sobą) starsze małżeństwo, które ma współwłasność
    > mieszkania. Mam umowę najmu podpisaną z jedną stroną (żoną). Pieniądze za
    > najem przelewam na konto ich syna (takie jest wskazane w umowie).
    >
    > Mąż tej pani (ojciec syna) podobno chce jakieś pieniądze z tytułu tego
    > najmu. Zostawił kartkę, że prosi o kontakt w sprawie mieszkania. Ona mówi,
    > żeby się z nim nie kontaktować, ignorować go. Facet podobno ma Alzheimera,
    > słaby kontakt z rzeczywistością, odbija mu, podobno mieli też jakąś
> [...]
    W kodeksie cywilnym masz to dość szczegółowo omówione. Sama
    współwłasność od art. 195, ale Tobie akurat w tym wypadku to nie pomoże.
    W Twoim wypadku zastosowanie bedzie miał art. 381 kc. Jeśli nie wiesz,
    komu masz płacić, to złóż do depozytu sądowego. Bo inaczej mimo to, że
    płacisz żonie, to nadal będziesz musiał zapłacić mężowi (art. 382 kc)
    --
    (~) Robert Tomasik