    From: "jQ" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota mieszkaniowa, a tajemnica korespondencji.
    Date: Sun, 25 Apr 2010 09:28:24 +0200

    > Wrzucanie do skrzynki pocztowej nie gwarantuje, że korespondencja jest
    > skierowana do właściciela lokalu, bo mieszkanie może być np. wynajmowane.
    Jak słusznie stwierdził Adam, korespondencja jaką otrzymuję na mój adres staje
    się moją własnością, i miałem prawo zrobić z nią co tylko chciałem. Po drugie -
    była to korespondncja służbowa, a więc publikując ją nie naruszyłem niczyich
    dóbr osobistych.

    > Druga sprawa czy administrator miał prawo udostępnić Tobie nawet jako
    > właścicielowi dokumentację wspólnoty.
    > Takie prawo miałby zarząd lub zarządca.
    Uważam, ze tak. Jako członek wspólnoty mam pełne prawo mieć dostęp do wszelkiej
    dokumentacji zarządu, a taką jest tez korespondencja zarządu z administracją. Co
    więcej, były to pisma poruszające kwestię finansów wspólnoty, a więc w interesie
    moim i innych członków wspólnoty było opublikowanie jej. Ponadto to chyba zarząd
    łamie prawo, utrudniając mi dostęp do tych informacji, prawda?