    From: "Emaire" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wrobiona w cudzy kredyt - prosze o pomoc
    Date: Sun, 11 May 2003 14:13:26 +0000 (UTC)

    Andrzej R. <a...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Odp : To bank, aby dochodzić swoich roszczeń musi występować do sądu ?
    > Kiedy zmieniono Prawo Bankowe ?

    Nie wiem, ale w papierach od komornika jest wyrok sadu dotyczacy mnie. W tej
    chwili nie moge do nich zajrzec, ale sprawdze.
    Czy w ogole *mozna* wydac wyrok tak zaocznie?

> [...]
    > do banku i chce wziąć kredyt. I co, bank mu da ? Brałaś kiedyś kredyt
    > bankowy ? Ile dokumentów przedstawiałeś w celu określenia Twojej zdolności
    > kredytowej ? Załóżmy, że to jakimś cudem (ale to rzeczywiście cud) ominięto
    > i kredyt przyznano. I co ? Pan wyjął z kieszeni pieniążki i dał ? Kasjerka
    > wypłacająca w banku gotówkę (to rzadka forma kredytów) też nie obejrzała
    > dowodu osobistego ? Kredyt przeważnie przekazywany jest na rachunek
    > bankowy. Na czyj rachunek bank przekazał kwotę kredytu ?
    > Załóżmy, że i to "przeskoczono" (coś dużo tych skoków).

    Nie wiem, tez mi sie to wydaje dziwne. Przeciez wziecie kredytu to nie takie
    proste. Na pewno podrobiono moj podpis, to wiem, natomiast to chyba nie bylo
    zalatwiane bezposrednio w banku, tylko wlasnie przez jakiegos posrednika w
    braniu kredytow. Niewykluczone, ze to byla jakas znajoma osoba. Ale tu
    zgaduje, bo nie znam szczegolow, trudno je wydostac :-(

    > I teraz osoba, która zgubiła dowód widzi, że na liście płac ma mniej, niż
    > trzeba, bo pan komornik wszedł do akcji (kolejnych kilka skoków, ale już
    > przyzwyczaiłem się). I co taka osoba robi ? IDZIE DO BANKU.
    > I jeśli prawdą jest to, co piszesz - tam winno być skierowane pierwsze
    > działanie. I nie martw się. Bank w takiej sytuacji poradzi sobie. I to
    > bardzo szybko. Odciążając Ciebie z problemu. Chyba, że problem jest nieco
    > inny, niż piszesz ....

    Wlasnie sie nad tym zastanawiam: moze majac ofiare, z ktorej moga sciagac
    sobie co miesiac pieniadze, bank nie bedzie wcale chcial szukac winnego.
    Zwlaszcza, ze przez pare miesiecy dawalam sobie sciagac te kwote (naiwna),
    poniewaz ta osoba mi ja wtedy zwracala. Zdaje sie, ze rowniez wystepowala do
    tego banku (jako ja) o rozlozenie na raty/umorzenie czesci kredytu. Znowu
    trudno mi wydostac szczegoly.

    > Ale w takim przypadku nie oczekuj porady w oparciu o subtelne (lub nie)
    > przemilczenia mimo, że właśnie na podstawie tego, czego nie napisałaś dość
    > łatwo można określić przypuszczalny stan faktyczny.

    Tzn.? Powaznie pytam, jestem ciekawa, co masz na mysli. Wszystko to jest dla
    mnie bardzo zagadkowe, to giniecie poczty, zaoczny kredyt, zaoczny wyrok.
    Moze to jest w ogole jakis przekret, ktorego nie jestem swiadoma.

    E.