    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wrobiona w cudzy kredyt - prosze o pomoc
    Date: Sat, 10 May 2003 19:45:20 +0200

    Użytkownik "Emaire" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b9imb2$jkh$1@inews.gazeta.pl...
    ...bliska osoba z mojej rodziny sfalszowala moj podpis i wziela w banku
    kredyt na moje nazwisko (bylo to zdaje sie przez jakas agencje kredytowa,
    dlatego sie jej udalo).

    Odp : Hm... Teoretycznie niby mozliwe. A co na to bank udzielający kredytu ?
    Co robi teraz pracownik banku załatwiający ów kredyt ?

    Kredytu nie splacala, bank wystapil przeciw domniemanemu kredytobiorcy
    (czyli mnie) do sadu, zapadl wyrok i rozpoczela sie egzekucja komornicza.

    Odp : To bank, aby dochodzić swoich roszczeń musi występować do sądu ?
    Kiedy zmieniono Prawo Bankowe ?

    Czy mam jakies mozliwosci dzialania, poza wytoczeniem jej sprawy cywilnej?
    Moze moge zaskarzyc ten zaoczny wyrok sadu, ....

    Odp : Jakiego sądu ? Prawdopodobnie nie było żadnej sprawy sądowej. To bank
    zarządza egzekucję swoich wierzytelności.
    Możliwości działania ? Trochę późno, ale ...
    Wyobraź sobie taką sytuację : Gubisz swój dowód osobisty, ew jakieś tam inne
    dokumenty. Ktoś to znalazł i postanowił wykorzystać. Z Twoim dowodem poszedł
    do banku i chce wziąć kredyt. I co, bank mu da ? Brałaś kiedyś kredyt
    bankowy ? Ile dokumentów przedstawiałeś w celu określenia Twojej zdolności
    kredytowej ? Załóżmy, że to jakimś cudem (ale to rzeczywiście cud) ominięto
    i kredyt przyznano. I co ? Pan wyjął z kieszeni pieniążki i dał ? Kasjerka
    wypłacająca w banku gotówkę (to rzadka forma kredytów) też nie obejrzała
    dowodu osobistego ? Kredyt przeważnie przekazywany jest na rachunek
    bankowy. Na czyj rachunek bank przekazał kwotę kredytu ?
    Załóżmy, że i to "przeskoczono" (coś dużo tych skoków).
    I teraz osoba, która zgubiła dowód widzi, że na liście płac ma mniej, niż
    trzeba, bo pan komornik wszedł do akcji (kolejnych kilka skoków, ale już
    przyzwyczaiłem się). I co taka osoba robi ? IDZIE DO BANKU.
    I jeśli prawdą jest to, co piszesz - tam winno być skierowane pierwsze
    działanie. I nie martw się. Bank w takiej sytuacji poradzi sobie. I to
    bardzo szybko. Odciążając Ciebie z problemu. Chyba, że problem jest nieco
    inny, niż piszesz ....
    Ale w takim przypadku nie oczekuj porady w oparciu o subtelne (lub nie)
    przemilczenia mimo, że właśnie na podstawie tego, czego nie napisałaś dość
    łatwo można określić przypuszczalny stan faktyczny.
    Andrzej