  • 1. Data: 2006-11-27 20:27:16
    Temat: Wpis w księdze gości lub na forum - co można?
    Od: Adam Polak <p...@w...pl>

    Witam - takie luzne pytanie:)

    Mam takie pytanie - ostatnio znajoma opowiadala mi o dosyc ciekawej
    sytuacji. Otoz jezeli w ksiedze gosci na jakiejs stronie, na forach
    internetowych lub
    na grupach dyskusyjnych ktos mi napisze - "zabije cie ty k.....o" -
    sprawa jest jasna (?) - skladam powiadomienie na policje i rozumiem ze
    jezeli uda sie namierzyc goscia po IP - odpowiada za grozby karalne.

    Chcialem spytac, gdzie jest granica -tzn. do jakiego momentu ktos,
    chowajacy sie za zmiennym IP neostrady lub numeru 202122 moze czuc sie
    bezkarny.
    Ja przerabialem juz w swojej ksiedze gosci wszelkiego rodzaju wpisy -
    poniewaz robie zdjecia na meczach pilki noznej, wielokrotnie czytalem,
    ze zostane powieszony, wypatroszony itp:) Generalnie olewam, bo to
    bardziej smieszne niz straszne.

    Ostatnio natomiast ktos wyciagnal na wierzch jakies totalnie osobiste
    rzeczy, nie wyzywal mnie, nie grozil tylko hmm oskarzal o swoje zyciowe
    niepowodzenia:) i takie tam - generalnie - zupelna prywata, ale wisialo
    to z 3 zanim wykasowalem. Mam IP i host - neostrada. Oczywiscie
    podpisal sie "ktos".

    I teraz pytanie - z ciekawosci, bo oczywiscie szkoda na takie anonimy
    czasu - moge cos zrobic formalnie? wystapic do TPSA o to kto korzystal z
    tego IP?
    bo policja to mnie chyba wysmieje :) (i slusznie), oraz - jak
    podejrzewam - wysmieje policje rowniez TPSA jezeli ta poda taki a nie
    inny powod.

    Podsumowujac - ile mozna napisac w ksiedze gosci, zeby byc bezkarnym?
    Mozna glupi pajacu, ale ch...u to juz nie ?:)

    pozdrawiam

    --
    Adam Polak
    gg: 2046950

  • 2. Data: 2006-11-27 20:41:25
    Temat: Re: Wpis w księdze gości lub na forum - co można?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > sprawa jest jasna (?) - skladam powiadomienie na policje i rozumiem ze
    > jezeli uda sie namierzyc goscia po IP - odpowiada za grozby karalne.

    No jeszcze nie odpowiada, bo : po twojej stronie musi pojawic sie
    uzasadniona obawa ze gorozba bedzie spelniona (czyli jesli to - jak
    napisales - "zlewasz" to nie ma przestepstwa) i po drugie sprawca musi miec
    17 lat. Jest jeszcze pare mniej waznych warunkow.

> [...]
    > bo policja to mnie chyba wysmieje :) (i slusznie), oraz - jak
    > podejrzewam - wysmieje policje rowniez TPSA jezeli ta poda taki a nie

    Tepsa sama nie da Ci zadych informacji. W sprawach prywatnoskargowych
    Policja zabezpiecza dowody robiac quasi postepoanie przygotowawcze.

    > Podsumowujac - ile mozna napisac w ksiedze gosci, zeby byc bezkarnym?

    tyle co nie podpada pod znamioan art 190, 212 lub 216 kk

    Cezar

  • 3. Data: 2006-11-27 21:48:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Polak wrote:

    > na grupach dyskusyjnych ktos mi napisze - "zabije cie ty k.....o" -
    > sprawa jest jasna (?) - skladam powiadomienie na policje i rozumiem ze
    > jezeli uda sie namierzyc goscia po IP - odpowiada za grozby karalne.

    A czy ta "groźba" budzi twoje obawy? Czy istnieje realna szansa
    spełnienia tej "groźby"? ;->

    [ciach]

    > Podsumowujac - ile mozna napisac w ksiedze gosci, zeby byc bezkarnym?
    > Mozna glupi pajacu, ale ch...u to juz nie ?:)

    Wiesz, zgłaszać zawsze możesz - może to coś da, może nie. Może zrobią
    nalot, znajdą piraty i gość będzie udupiony z innego paragrafu...