    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 30 Oct 2016 04:43:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wniosek o udzielenie informacji publicznej i społecznej
    From: Grzegorz Niedźwiecki <l...@p...fm>

    W niektórych wypadkach... Mnie nie chodzi o zamiar (który jest niekaralny), o
    przygotowanie, usiłowanie, czy próbę. Mnie chodzi o oskarżenie dokonania i wyrok
    stwierdzający zdarzenie, bez ustaleń faktycznych. Mnie nie chodzi o czyn (art.),
    tylko zdarzenie, na którym wywiódł oskarżony zarzut. Mnie chodzi o sprecyzowane
    zdarzenie.
    A. Zdarzenie faktyczne - zamieszczenie przez Grzegorza Niedźwieckiego w dniu 23
    lutego 2007 r. na stronie internetowej http://grzegorz-niedzwiecki.blog.onet.pl/
    artykułu ,,Nie kupujcie auta u Ligęzy" (k. 8 akt sprawy II K 467/07).
    B. Zarzucany czyn - pomówienie Firmy Motoryzacyjnej ,,Ligęza" Sp. z o.o. w
    Jeleniej Górze za pomocą środka masowego komunikowania o zachowania, które mogły
    poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla
    wykonywanej działalności.
    Zdanie ,,A" jest racją zdania ,,B", zaś zdanie ,,B" jest następstwem zdania ,,A"
    wtedy, gdy prawdziwość zdania ,,A" jest gwarancją prawdziwości zdania ,,B".
    Zarzucany czyn jest bezprzedmiotowy, chybiony, ponieważ nie zaistniało zdarzenie
    faktyczne. Nie ustalono takiego zdarzenia. Twierdzenia oskarżyciela nie zostały
    dowodowo potwierdzone. Sąd również nie zebrał i nie badał dowodów materialnych,
    mogących ustalić stan faktyczny zgodny z prawdą materialną. Żadna okoliczność
    potwierdzająca zdarzenie nie została udowodniona. Do zewnętrznego, nagannego
    zachowania oskarżonego nie doszło w rzeczywistości. Zeznania świadków nie mogły być
    podstawą konkretnych ustaleń. Podstawą częściowych ustaleń mogły być tylko
    zabezpieczone dowody materialne (protokół notariusza lub zabezpieczony dysk
    komputerowy przez policję) potwierdzające zdarzenie. Nie można stwierdzić oczywistych
    faktów historycznie, poszlakami. Materiał dowodowy nie pozwalał na skazanie Grzegorza
    Niedźwieckiego z art. 212 § 2 k.k. Skazanie było umyślne, dowolne i niezasadne. Patrz
    - kryterium zdarzenia faktycznego.