  • Data: 2006-06-27 22:10:22
    Temat: Re: Wierzyciel pyta o zgode na umorzenie sprawy?
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-06-27 23:58, Robert Matuszewski wrote:

    > Pytanie do wszystkich, ktorzy pomogli mi juz w tym watku:
    > Czy w takim razie taka zgoda nie ma zadnego haczyka dla mnie?

    Haczyk polega na tym, że mogą za miesiąc znowu wnieść pozew o te same
    pieniądze (jak znajdą inne dokumenty, albo zmieni się właściciel,
    zarząd, etc), dług sprzedać jakiejś firmie i ona będzie dochodziła
    roszczeń albo potrącić dług w przyszłości od tego co mieliby Tobie
    zapłacić i wtedy Ty musiałbyś ich pozywać. Z kolei prawomocny wyrok
    oddalający powództwo uniemożliwia dochodzenie roszczeń z tego
    zobowiązania. Dlatego czasem jest tak, że w interesie pozwanego leży
    doprowadzenie do wyroku (i dlatego Sąd się pyta). Poza tym haczyków nie ma.

    >I czy moge po
    > prostu nic nie odpisac im i automatycznie uzanaja, ze sie zgadzam i bedzie po
    > sprawie? (tak jest napisane, ze w przypadku braku braku sprzeciwu do umorzenia
    > zgoda bedzie podtrzymana).

    Jeśli powyższego się nie boisz, to możesz po prostu nic nie odpisać.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the