  • 1. Data: 2004-07-28 07:39:09
    Temat: Wezwanie ze spółdzielni mieszkaniowej do zapłaty zaległości finansowych.
    Od: "rafful" <r...@w...pl>

    Witam,

    Od ponad roku "dochodzę" się ze spółdzielnią mieszkaniową o sporną kwotę ok.
    900,-zł. Były to pieniądze zatrzymane (raczej nielegalnie) przez
    spółdzielnię z rozliczenia książeczki mieszkaniowej na konto ewentualnego
    końcowego rozliczenia inwestycji - mieszkanie w nowym bloku. Nie chcieli mi
    oddać tych pieniędzy, więc odjąłem je od wpłat czynszowych. Jak później
    przeczytałem w statucie jest to niezgodne z zapisami tegoż statutu. Miałem
    już dość utarczek ze spółdzielnią i chciałem spłacić tą kwotę w ratach
    wyszczególnionych na piśmie dostarczonym do spółdzielni. Było ta jakieś pół
    roku temu. Nie dostałem żadnej odpowiedzi czy się zgadzają czy nie, więc nie
    spłacałem tej należności. Wczoraj zwykłym listem otrzymałem pismo wzywające
    mnie do uregulowania tej kwoty w terminie 7 dni. (pismo z 28 czerwca!!!) Jak
    tego nie zrobię to sprawa trafi do sądu.
    Czy tego typu wezwanie nie powinno być dostarczone listem poleconym? Czy
    możliwe jest rozpoczęcie drogi sądowej bez faktycznego powiadomienia (np.
    list polecony, goniec) strony o obowiązku uregulowania spornej kwoty? Czy
    spółdzielnia ma obowiązek odpowiedzieć na pismo w terminie 30 dni?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Rafał

  • 2. Data: 2004-07-28 09:53:25
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik rafful napisał(a):

> [...]
    > list polecony, goniec) strony o obowiązku uregulowania spornej kwoty? Czy
    > spółdzielnia ma obowiązek odpowiedzieć na pismo w terminie 30 dni?

    Drogę sądową można wszcząć bez ządnych wezwań. A wezwanie otrzymane listem
    zwykłym jest równie dobre jak otrzymane listem poleconym. To tylko ewentualna
    kwestia dowodowa.

    --
    JOHNSON :)