  • 1. Data: 2002-03-20 09:55:05
    Temat: Wezwanie do zapłaty
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Firma "J... " spółka cywilna z dwoma właścicielami jest mi winna pieniądze, których
    nie mogę odzyskać.

    Spółka ta upadła, lecz właściciele ci mają teraz firmę "E.. " Spółkę z.o.o. z nową
    siedzibą. ( być morze jest jeszcze jakiś
    udziałowiec - lecz prawdopodobnie nie).

    Czy dobrze będzie jak wyślę "Wezwanie do zapłaty" na adres nowej siedziby adresowanej
    do nowej firmy, oraz na adres jednego z
    współwłaściciel.

    Czy dla potrzeb Sądu mam ustalić adresy wspólników.( mam tylko adres jednego ze
    wspólników), czy może wystarczy adres aktualnej
    nowej spóki..

    Czy faktury wystawione w lutym 2000 nie są już przedawnione. (przedawnienie po 2 czy
    po 3 latach).
    Czy możliwe jest, aby komornik dług ściagał z obecnej Spółki z o.o.
    Proszę o wszelkie rady i sugestie.

    Sławek

  • 2. Data: 2002-03-20 11:07:43
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: "Wojciech Krzeminski" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Sławek Kalinkiewicz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Spółka ta upadła, lecz właściciele ci mają teraz firmę "E.. " Spółkę
    z.o.o. z nową siedzibą. ( być morze jest jeszcze jakiś

    Najlepiej z tymi panami zawzec ugode pozasadowa

    > Czy dobrze będzie jak wyślę "Wezwanie do zapłaty" na adres nowej siedziby
    adresowanej do nowej firmy, oraz na adres jednego z
    > współwłaściciel.

    Wysmieja cie bowiem niepoto oglaszali upadlosc zeby ci zaplacic

    > Czy dla potrzeb Sądu mam ustalić adresy wspólników.( mam tylko adres
    jednego ze wspólników), czy może wystarczy adres aktualnej
    > nowej spóki..

    Najlepiej jak je samu stalisz

    > Czy faktury wystawione w lutym 2000 nie są już przedawnione.
    (przedawnienie po 2 czy po 3 latach).
    > Czy możliwe jest, aby komornik dług ściagał z obecnej Spółki z o.o.

    Jest to mozliwe pod warunkiem ze tytul egzekucyjny bedzie wystawiony wlasnie
    na ta spolke

    Proszę o wszelkie rady i sugestie.

    Moj prawnik sciaga wszstko poza sadem. Jest adwokatem sedzia i komornikiem w
    jednym.

  • 3. Data: 2002-03-20 11:09:33
    Od: "Wojciech Krzeminski" <w...@t...pl>

> [...]
    (przedawnienie po 2 czy po 3 latach).
    > Czy możliwe jest, aby komornik dług ściagał z obecnej Spółki z o.o.

    Wierzytelnosci wynikle z prowadzenia dzialalnosci gopodarczej przedawniaja
    sie wraz z uplywem lat trzech.
    pozdr

  • 4. Data: 2002-03-20 13:49:15
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy dla potrzeb Sądu mam ustalić adresy wspólników.( mam tylko
    adres jednego ze wspólników), czy może wystarczy adres aktualnej

    Wlascieciel spolki cywilnej odpowiadaja calym swoim majatkiem
    (KC)
    Pozywasz tych dwoch wlascicieli a nie Sp. zoo (ta nie ma nic do
    rzeczy poza udzialami, ktore sa wlasnoscia tych dwoch i ktore
    moga byc tylko przedmiotem egzekucji)

    --
    Piotr Skaba

  • 5. Data: 2002-03-20 18:29:11
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    > Spółka ta upadła, lecz właściciele ci mają teraz firmę "E.. " Spółkę
    z.o.o. z nową siedzibą. ( być morze jest jeszcze jakiś
    > udziałowiec - lecz prawdopodobnie nie).

    Cywilnej (chyba, ze jest następcą prawnym Spółki Cywilnej wniesionej do z
    o.o., ale to chyba tutaj nie zachodzi!!!)

    > Czy dobrze będzie jak wyślę "Wezwanie do zapłaty" na adres nowej siedziby
    adresowanej do nowej firmy, oraz na adres jednego z
    > współwłaściciel.

    !!!! ponoszą oni solidarnie odpowiezialność za długi Spółki nawet po jej
    rozpwiązaniu i całym swoim majątkiem bez ograniczeń (patrz kodeks cywilny
    przepsiy o Spółce Cywilnej).!!!!

    > Czy dla potrzeb Sądu mam ustalić adresy wspólników.( mam tylko adres
    jednego ze wspólników), czy może wystarczy adres aktualnej
    > nowej spóki..

    urzędzie miejskim w wydziale ewidencji gospodarczej - wnoś o wydanie
    zaświadczenia z ewidencji gospodarczej byłej Spółki - dla uzasadnienia
    podaj, że byli wspólnicy są Twoimi dłużnikami i musisz ustalić ich adresy i
    czy nadal prowadzą działalność gospodarczą. jeżeli nie to pozew kieruj do
    wydziału cywilnego sądu!!!

    > Czy faktury wystawione w lutym 2000 nie są już przedawnione.
    (przedawnienie po 2 czy po 3 latach).

    (art. 554 kodeksu cywilnego)

    > Czy możliwe jest, aby komornik dług ściagał z obecnej Spółki z o.o.
    w tej Spółce czy ich wierzytelności z tytułu posiadania tych udziałów
    ( np. dywidenda)

    >Pozdrawiam.
    Marcin.

    bzdury!!!!!!!! (patrz Pan Krzemiński).

  • 6. Data: 2002-03-20 18:32:33
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

> [...]
    > >
    > Proszę o wszelkie rady i sugestie.
    >
    > Moj prawnik sciaga wszstko poza sadem. Jest adwokatem sedzia i komornikiem

    gdzie nie trzeba ponosić odpowiedzialności za to co się mówi. Takich bzdur
    jak Pan doradza nigdy jeszcze nie widziałem. ... Może lepiej zna się Pan np.
    na gotowaniu...

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 7. Data: 2002-03-20 20:29:55
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Dziękuję za podpowiedzi.
    Sławek

  • 8. Data: 2002-03-21 10:59:25
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Wojciech Krzeminski" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (przedawnienie po 2 czy po 3 latach).
    >

    > Wierzytelnosci wynikle z prowadzenia dzialalnosci gopodarczej przedawniaja

    Co do zasady zgoda, ale pamietać trzeba o art. 554KC:
    "Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników z takiego tytułu oraz
    roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów rolnych
    i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch."