  • Data: 2004-04-16 16:34:30
    Temat: Re: Weksel - prawo wekslowe - prośba o pomoc
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Sytuacja dotyczy weksla od osoby fizycznej na indywidualną pożyczkę z
    wypisaną
    > kwotą,

    > bez daty,
    w mysl art 1 ust 7 Prawa wekslowego miejsce i data wystawienia musza byc by
    weksel byl wazny!!!

    > z podpisem i pieczątką firmy, in blanco.
    czyim podpisem i czyja pieczatka, skoro wystawca byla osoba fizyczna?

    > Oto moje pytania:
    > 1. Jaka jest procedura oddawania weksla i pożyczki (chodzi mi o podstawę
    prawną)
    nie rozumiem pytania - jesli dluznik chce zaplacic, a wierzyciel ma weksel,
    to chyba nie ma problemu, aby wymienic weksel na gotowizne...

    > 2. Jeżeli spłata z weksla została zaskarżona w sądzie (wraz ze złożeniem
    pozwu
    > dołączono weksel), czy w razie przegranej można zażądać od sądu zwrotu
    weksla -
    > według zasady okaziciel jest właścicielem weksla ?
    nie prosciej zaskarzyc weksel w miejscu do tego przeznaczonym czyli u
    notariusza? Polecam lekture Art 85 i nastepne Prawa Wekslowego - sad moze
    sadzic zobowiazanie wynikajace z umowy pozyczki, ale nie weksel sam w sobie
    (tak mi sie wydaje).

    > 3. Czy jakiekolwiek oświadczenia na piśmie o zwrocie pożyczki wekslowej
    bez
    > oddania weksla jego wystawcy mają moc prawną ?
    weksel jest instrumentem niezaleznym od zobowiazania - pozniejsze roszczenia
    mozna wysuwac jedynie z bezpodstawnego wzbogacenia - na pewno uprzednie
    spelnienie swiadcznia nie moze byc podstawa do odmowy zaplaty weksla

    p.
    W,