  • Data: 2004-01-11 23:22:41
    Temat: Re: [WYPADEK] czy policja złamała prawo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości
    news:btsjmh$4n6$1@topaz.icpnet.pl...

    > no coz... przyszedlem tu wyjasnic sprawe znajomego. nie znam sie,
    ale
    > wiem, ze tak jak po drodze publicznej do prowadzenia samochodu potrzebe
    jest
    > prawo jazdy, to tak po swojej dzialce, syn doszkalajacy sie do egzaminu
    > aprawo jazdy moze pojezdzic bezkonfliktowo z prawem...

    Pojeździć jak najbardziej może. Ale jeśli spowoduje wypadek, to fakt, że
    to prywatne pole niewiele tu zmieni.

    > czyli co? nie wolno robic tego co napisalem przed chwila (odpowiedz
    > wyzej)?

    Jeździć po prywatnym polu bez prawa jazdy? Wolno, co nie oznacza że nie
    należy stosować przepisów ruchu drogowego. Jeśli w środku absolutnie
    prywatnego pola spotkają się dwa traktory, to pierwszeństwo będzie miał
    ten z prawej strony, o ile właściciel tego pola nie ustawił jakiś tam
    znaków drogowych. I jak dojdzie do kolizji, to winny (ten z lewej) może
    jak najbardziej dostać mandat.

    > no nie wolno, ale zdarza sie. to podobna sytuacja jak zalanie
    mieszkania
    > sasiada z pietra nizej. zdarzylo sie, z winy jednej ze stron, jest
    > odszkodowanie, utrata znizki u ubezpieczyciela, ale mandatu nie ma...

    Subtelna różnica polega na tym, że niezachowanie ostrożności przy obsłudze
    pralki czy kranu nie jest wykroczeniem, zaś przy jeździe samochodem jest.
    Jeśli się okaże, że sąsiad celowo zalał sąsiada i da się to jakoś
    udowodnić, a zalany sąsiad złoży zawiadomienie, to sprawca poniesie
    również odpowiedzialność karną za uszkodzenie mienia. Będzie to
    wykroczenie albo przestępstwo w zależności od wysokości strat. Z tym, że
    przy zalaniu mieszkania dla ukarania konieczne jest udowodnienie
    celowości. W wypadku kolizji wystarczy już samo niezachowanie wymaganej
    ostrożności.