  • 1. Data: 2003-05-21 18:49:13
    Temat: Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "DArek" <d...@g...pl>

    Witam,

    Czy na podstawie ww ustawy mam prawo wgladu we wszelkie bazy danych w
    których sa przechowywane informacje na moj temat. Nie chodzi o bazy policji
    czy innych służb ale bazy wg np ktorych ludzie dzwonia i proponuja mi rózne
    rzeczy.
    Ostatnio zadzwonilo do mnie z firmy BTM z informacja ze maja dla mnie
    oferte, nie chcieli powiedziec skad maja dane. Mam prawo wglądu w ich baze,
    moge wymagać usunięcia moich danych albo wymagać przedstawienia mojej zgody
    na umieszzenie ich w tej bazie? A co jesli baza powstała przed wejsciem w
    życie wymienionej ustawy?
    Dla zainteresowanych link o BTM:
    http://warszawa.wm.wp.pl/obiekty-det.html?offset=1&T
    [page]=1&cid=2970&eid=12
    2685

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-05-21 19:33:35
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "DArek" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    baze,
    > moge wymagać usunięcia moich danych albo wymagać przedstawienia mojej

    napisz pismo, że prosisz o podanie jakie informacje o tobie są przechowywane
    w bazie danych, oraz informację skąd te dane mają.
    Jak nie chcesz się męczyć wyślij pismo z prośbą o zaprzestanie przerwarzania
    danych.
    odpowiednie paragrafy znajdziesz w ustawie...

    Gdyby zadzwonili po raz kolejny, to wówczas prosto do giodo.

    > A co jesli baza powstała przed wejsciem w
    > życie wymienionej ustawy?

    Nie ma znaczenia.
    Musieli ją zarejestrować i wysłać zawiadomienia do wszystkich, że takie dane
    posiadają (są wyjątki!).
    Jeśli bazy nie rejestrowali to musieli ją zniszczyć.

  • 3. Data: 2003-05-21 20:26:54
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "DArek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Przeczytałem trochę opini ze stronki którą podałeś i na podstawie
    postępowania tej firmy nie widzę sensu aby prosić ich o wgląd
    w swoje dane osobowe, uważam że powinieneś uderzać prosto
    do GIODO, tym bardziej że nie wiesz gdzie te dane są przechowywane,
    nie wiesz gdzie mieści się ich siedziba, itp.
    Sprawę należy rozwiązać całkowicie, a może zrobić to jedynie GIODO.

    Zadanie masz ułatwione bo GIODO przyjmuje skargi otrzymywane
    pocztą elektroniczną.

    http://www.giodo.gov.pl/kontakty_GIODO.htm