    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa izolująca najgroźniejszych przestępców
    Date: Fri, 10 Jan 2014 09:39:28 +0100

    W dniu 2014-01-10 03:26, Pawel O'Pajak pisze:
    > Niech mi to ktos wytlumaczy: za PRL dostali kare smierci, albo
    > dozywocie. OK.
    > Przychodza rozne pieknoduchy i uchwalaja, ze KS nie bedzie, dozywocie ->
    > 25 lat. OK, tylko ze to nie dotyczy (tylko) wlasnie skazywanych, ale tez
    > tych skazanych wczesniej. I tu jakims cudem nikt sie nie czepia, ze
    > prawo dziala wstecz. Dzialanie prawa wstecz jest be tylko wtedy, jak de
    > facto przywraca pierwotna kare?
    Kluczowym zwrotem w powyższej wypowiedzi jest: przychodzą pięknoduchy i
    uchwalają. No właśnie przyszło kilku pięknoduchów i uchwaliło, że nie
    będzie takiej barbarzyńskiej kary śmierci. A że nie zdążyli stworzyć
    (tudzież nie chcieli, nie pomyśleli itp), czegoś takiego jak kara
    dożywocia, a następna po karze śmierci była odsiadka 25 lat, to KS
    automatycznie zamienili na 25 lat, mając widać kompletnie w d* co się za
    te 25 lat stanie.
    Teraz mamy kolejnych pięknoduchów, którzy uchwalają, bo coś przecież
    trzeba robić :-/
    Co do dalszej części pytania: tak, karę można obniżyć, natomiast
    podwyższyć w trakcie wykonywania, albo dowalić jeszcze jedną za to samo
    przestępstwo już nie. Zastanów się dlaczego.

    Maciek