    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Date: Tue, 19 Jun 2007 16:38:31 +0200
    <f442f3$j36$1@news.onet.pl> <f49m28$6gv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkg2plfrgp2nr@sempron> <f49njc$agm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkkf9i4rgp2nr@sempron> <f49to0$sq9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkqppa6rgp2nr@sempron> <f4bduq$jnr$2@inews.gazeta.pl>
    <1mtztur53mzpl.1g6y90p3iu2r5$.dlg@40tude.net>
    <f4bgvu$4sa$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1rafv5cn6ky1e$.mu3br3ar0zfn$.dlg@40tude.net>
    <f4bmka$902$5@atlantis.news.tpi.pl>
    <ttaxqnnrw5a1$.1p9iowo55v2ak$.dlg@40tude.net>
    <f4e4jr$q75$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@4...net>
    <f4eqt3$5k4$1@nemesis.news.tpi.pl> <r...@n...lechistan.com>
    <f4s7dd$pac$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@4...net>
    <f4u2p3$sus$4@atlantis.news.tpi.pl>
    <r...@n...lechistan.com>
    <f4uo8j$i65$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0706181018570.3468@athlon64>
    <f55m0k$cbh$1@atlantis.news.tpi.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, Johnson wrote:

    > Pogubiłem się :) Co jest "tezą przeciwną" ?

    No dobra... w kontekście poprzedniego postu wychodzi że również
    możesz chcieć wnieść bagaż staruszce i skasować bilet :|
    BTW: takie rozwiązanie było na kolei, nazywało się toto "bilet
    peronowy" i miało równowartość najkrótszego przejazdu!

    > Doprecyzuje:
    > Samo wejście do pojazdu z zamiarem jechania tym autobusem jest zawarciem
    > umowy.
    > A zamiar oceniamy po okolicznościach. Oczywiste jest że skoro ktoś wsiadł
    > tylko po to by komuś pomóc to nie po to by jechać, a tym samym nie zawarł
    > umowy przewozu.

    "Tak sobie wsiadłem, regulamin chciałem przeczytać, tu wisi - za
    plecami kierowcy". Tak moze być? ;)

    To postawmy pytanie inaczej: gość wsiada "z zamiarem podróży".
    Ale przed skasowaniem biletu ZMIENIA ZAMIAR - ma obowiązek kasować,
    czy nie?
    Praktyczny przykład Ci podano: przez szybę widać że podjeżdża inna
    linia, bardziej pasująca.... Inna: odbiera telefon i pod jego wpływem
    zmienia zamiar.
    Okoliczności są ewidentne (chciał jechać!)

    > Zresztą co do prawa przewozowego to nie ma o czym gadać, bo jest wyraźne
    > uregulowanie - "Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
    > lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    > środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie
    > miejsca w środku transportowym."
    >
    > "zajęcie miejsca" = wejście do pojazdu w celu jazdy.

    Ale ten CEL nie ma miejsca, dopóki pojazd nie ruszy!

    > Miejsce może być oczywiście stojące.

    Słusznie zastrzegasz :), ale wychodzi ze zajęcie miejsca siedzącego bez
    zamiaru jazdy również "nie podpada" pod skasowanie biletu.
    Ale to bez znaczenia, skoro alternatywą jest obowiązek zapłaty za
    przewóz (a de facto rozpoczęcie podróży), a nie za zamiar (również
    niespełniony), tylko ZAMIERZONE i niedokonane wejście w celu podróży
    nas interesuje :|

    pzdr, Gotfryd