    From: John Doe <j...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustalenie stosunku pracy
    Date: Fri, 10 Feb 2006 22:04:37 +0000 (UTC)

    On 2006-02-10, bublik <b...@f...com> wrote:

    Dziękuję za odpowiedź. Zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy umowami
    cywilnoprawnymi i umowami o pracę. Chciałem wiedzieć jakie skutki
    odniosłoby udowodnienie niezgodności UZ z KP (wiem, że UZ nie podlega
    pod kodeks, ale to pracodawca jest stroną która łamie tutaj jego
    postanowienia, a ten jak najbardziej już pod niego podlega).

    > Lepiej jest skierowac sprawe do PIP i zlozyc pozew przez PIP, poniewaz jesli
    > przegrasz to nie bedziesz musial pokrywac kosztow procesowych.

    Czy w przypadku prowadzenia sprawy przez PIP mogę liczyć na cokolwiek
    poza obowiązkiem uzupełnienia przez pracodawcę składek? Co z 3
    miesięcznym okresem wypowiedzenia (jeśli praca de facto miała miejsce od
    2001 do 2006 roku), jeśli umowa o pracę została już zakończona (złożyłem
    wypowiedzenie)? Co z zaległym urlopem za okres 2001-2005?

    > Jesli twoje umowy UZ zawieraja zapisy o w/w charakterze wtedy jest podstawa
    > do ustalania stosunku pracy.

    Tak jak napisałem w oryginalnym newsie, przesłanki są następujące:
    1. Stałe wynagrodzenie (na UZ).
    2. Typ wykonania pracy ogólny (na UZ), nie konkretne zlecenie.
    3. Umowa na czas nieokreślony (na UZ).
    4. Istnienie dwóch bezpośrednich przełożonych (nie ma na UZ - stan
    faktyczny).
    5. Wskazanie pracy w siedzibie i na potrzeby pracodawcy (na UZ) i
    określonych "etatowych" godzin pracy (nie ma na UZ - stan faktyczny).

    Czy udowodnienie (4) i (5) jest możliwe? Pracodawca zapewne będzie się
    tego wypierał, jednak przez 5 lat miałem swoje krzesło, biurko,
    komputer, telefon służbowy na który pracownicy i klienci dzwonili z
    problemami, itp.

    Pozdrawiam,

    --jd