  • Data: 2004-03-18 21:19:40
    Temat: Re: Ustalanie tozsamosci osoby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3bmh2$5nc$1@inews.gazeta.pl...

    > Cos mi przyszlo do glowy. Jazda bez biletu nie jest sama w sobie
    > wykroczeniem - jest to wylacznie nie wykonanie zobowiazania umownego. I
    tu
    > robi sie ciekawie. Protokól 4 do Europejskiej konwencji o ochronie praw
    > czlowieka i podstawowych wolnosci stwierdza, ze nikt nie moze zostac
    > pozbawiony wolnosci z powodu nie wykonania zobowiazania umownego...
    Mocno
    > to by bylo w tym przypadku naciagane i nie wytrzymaloby krytyki, ale
    ciekawy
    > jestem co kanar by powiedzial jakby mu wyjechac z tym, ze narusza prawa
    > czlowieka. :-)

    On właśnie ustala, czy nie popełniłeś wykroczenia, bo jak po przyjeździe
    do firmy się okaże, że to trzeci raz, to akurat się może okazać, że
    popełniłeś wykroczenie. Po za tym konieczność wzięcia udziału w czynności
    polegającej na legitymowaniu, to nie jest pozbawienie wolności. Jak
    pamiętam, to w tej sprawie się chyba jakiś sąd wypowiadał, tylko w
    odniesieniu do policjantów.