  • 1. Data: 2004-03-08 13:22:38
    Temat: Urlop maciezynski a zwolnienie z pracy
    Od: "Rysio29" <r...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow

    Mam pytanie z zycia wziete:

    Czy jest mozliwe, zeby kobieta zatrudniona na czas nieokreslony (umowa o prace)
    zostala zwolniona po ukonczeniu urlopu macierzynskiego ? Nie chciala brac
    wychowawczego, zeby jak najszybciej wrocic do pracy i nie stracic jej.
    Czy w mysl przepisow nowego kodeksu pracy przejdzie taki numer ? Jak
    zabezpieczyc sie przed tym ?
    Pracodawcy chyba zapominaja, ze urodzenie dziecka nie czyni z kobiety tredowatej
    i ktos przeciez musi zapracowac na nasze (i ich tez) emerytury.
    Od razu zaznacze, ze przyczyny ekonomiczne raczej odpadaja - na jej miejsce
    musial by wziasc kogos innego. (najwyzej zaproponuje nowemu umowe o dzielo, ale
    na dluzszy okres chyba uslyszy odpowiedz: "na drzewo").

  • 2. Data: 2004-03-08 13:24:32
    Temat: Re: Urlop maciezynski a zwolnienie z pracy
    Od: "Rysio29" <r...@p...onet.pl>

    Zjadlem "r" - oczywiscie ma byc "macierzynski" :)

  • 3. Data: 2004-03-08 13:52:51
    Od: w...@p...onet.pl

    > Czy jest mozliwe, zeby kobieta zatrudniona na czas nieokreslony (umowa o
    prace)
    > zostala zwolniona po ukonczeniu urlopu macierzynskiego ?

    a z jakiego powodu jest to sensacja ?

    > Czy w mysl przepisow nowego kodeksu pracy przejdzie taki numer ?

    dlaczego numer ? ktoś wraca do pracy po macierzyńskim to jest "zwykłym"
    pracownikiem. Zwykłym w znaczeniu ochrony przed wypowiedzeniem. Według ciebie
    ile czasu po powrocie do pracy pracownica powinna być chroniona ? tydzień,
    miesiąc, rok, pięć, do osiemnastki dziecka ?

    > Jak
    > zabezpieczyc sie przed tym ?

    a jak ja moge siezabezpieczyćprzed wypowiedzeniem (nie jestem kobietą po
    macierzyńskim) ?

    > Pracodawcy chyba zapominaja, ze urodzenie dziecka nie czyni z kobiety
    tredowatej
    > i ktos przeciez musi zapracowac na nasze (i ich tez) emerytury.

    a to już zupełnie inna bajka. A poza tym może kobieta po macierzyńskim to i
    może kobieta przed macierzyńskim.

    Paweł

  • 4. Data: 2004-03-08 14:07:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > ciebie ile czasu po powrocie do pracy pracownica powinna być chroniona ?
    > tydzień, miesiąc, rok, pięć, do osiemnastki dziecka ?

    Wg mnie wogole nie powinna byc "chroniona", ae wg mnie wg kodeksu
    to ie mozna tak ot sobie bez przyczyny pracownika zwolnic..

    > a jak ja moge sie zabezpieczyćprzed wypowiedzeniem (nie jestem kobietą po
    > macierzyńskim) ?

    No tak samo, jak ta kobieta..

    To zadna przyjemnosc zwalniac, to zadna przyjemnosc szukac pracownika...

    Ale gdyby mi przed macierzynskim jakies zlosliwe numery wywijala, to bym
    "dla zasady" zwolnil...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-08 14:09:57
    Od: r...@p...onet.pl

    > [...}
    > Wg mnie wogole nie powinna byc "chroniona", ae wg mnie wg kodeksu
    > to ie mozna tak ot sobie bez przyczyny pracownika zwolnic..
    > [...]

    Wlasnie.

    > To zadna przyjemnosc zwalniac, to zadna przyjemnosc szukac pracownika...
    >
    > Ale gdyby mi przed macierzynskim jakies zlosliwe numery wywijala, to bym
    > "dla zasady" zwolnil...

    Kto tu mowi o zlosliwych numerach ?! Po prostu facetka chce po 3 miesiacach
    macierzynskiego (z 4 obligatoryjnych (?)) pojsc do pracy na umowe o dzielo z
    pozniejsza data. Mogla by isc np. na 3 lata wychowawczego, ale zalezy jej na
    pracy (jest lekarka). I tu jest ryzyk fizyk: Nie pojdzie na wychowawczy, dyr jej
    podziekuje i zostanie na lodzie. Pojdzie na wychowawczy, to przez 3 lata ma
    spokoj i pozegna sie z praca na 99.9857%...

  • 6. Data: 2004-03-08 14:26:05
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Rysio29" <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Czy jest mozliwe, zeby kobieta zatrudniona na czas nieokreslony (umowa
    > o prace) zostala zwolniona po ukonczeniu urlopu macierzynskiego?

    Tak. Art. 177 kodeksu pracy mowi, ze "pracodawca nie może wypowiedzieć
    ani rozwiązać umowy o pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu
    macierzyńskiego pracownicy, chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające
    rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę
    zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy".

    > Jak zabezpieczyc sie przed tym?

    Nie da sie... moze tylko isc na urlop wychowawczy. Pracodawca jest
    zobowiazany do udzielenia takiego urlopu w terminie wskazanym przez
    pracownice, jezeli wniosek o udzielenie urlopu zostal zgloszony co najmniej
    na 2 tygodnie przed tym terminem. Jezeli pracownica nie precyzuje terminu,
    to pracodawca ma obowiazek udzielenia urlopu wychowawczego nie
    pozniej niz przed uplywem 2 tygodni.
    Nalezy pamietac, ze pracodawca nie moze wypowiedziec ani rozwiazac
    umowy o prace w okresie od dnia zlozenia wniosku o urlop wychowawczy
    do dnia zakonczenia tego urlopu.

    Pozdrawiam

    (mrk)

  • 7. Data: 2004-03-08 14:28:19
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie pojdzie na wychowawczy, dyr jej podziekuje i zostanie na lodzie.
    > Pojdzie na wychowawczy, to przez 3 lata ma spokoj i pozegna sie
    > z praca na 99.9857%...

    Skoro wie, ze tam bedzie to niech idzie na wychowawczy i szuka
    innej pracy.

    (mrk)