    From: Jarek <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uplok i kontrola
    Date: Thu, 2 Oct 2003 13:55:48 +0000 (UTC)

    mirek krasnowski <m...@p...pl> wrote:

    > Nie jestem prawnikiem ale podobny problem miała w pracy moja małżonka.
    > Chodziło o mirroring poczty elektronicznej tzn cała poczta, która
    > wchodziła i wychodziła z firmy była mirrorowana u szefa. Po zasięgnięciu
    > opinii prawnika on stwierdził, że jest to zgodne z prawem. Szef ma prawo
    > przeglądać pocztę pracowników. Mówiąc szczerze zdziwiłem się. Ale moze
    > jakiś zawodowiec coś ciekawego na ten temat napisze. Słyszałem, że
    > niektóre firmy nagrywają takze wszystkie rozmowy telefoniczne . Podobnie
    > ma się sprawa z systemem kamer w firmie.

    Dziekuje bardzo za ten przyklad !

    A wiec jednak ... Mi osobiscie nagrywanie rozmow + czytanie poczty by
    nie przeszkadzalo. Nadal uwazam, ze wymieniony przeze mnie program
    to "przesada".

    > Co do oprogramowania jeżeli nie wykonasz polecenia to mogą Cię zwolnić.

    Otoz to.
    Jedyne co moge, to stwierdzic ze gdybym byl pracodawca, na pewno
    nie poszedlbym ta droga.
    Takowa praktyka znacznie wykracza poza pojecie controllingu. Nie tego
    uczono mnie na uczelni, a w szczegolnosci na przedmiocie "zarzadzanie
    zasobami ludzkimi".

    Dziekuje za dyskusje.

    Pozdrawiam,
    Jarek