    From: Jarek <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uplok i kontrola
    Date: Thu, 2 Oct 2003 11:10:25 +0000 (UTC)

    mirek krasnowski <m...@p...pl> wrote:

    > A niby dlaczego przesada. Dziwię się ze nawet młodzi informatycy tak są
    > przesiąknięci socjalizmem. Jeżeli na służbowym komputerze nie robisz
    > niczego nagannego to o co chodzi. jeżeli 50% czasu pracy przeznaczasz na
    > gg i inne pierdoły to rób to w domu na swój koszt.

    Jaki koszt ?, chyba alternatywny, choc ja u siebie takowego nie widze.

    > Jechałem taksówką w Zurichu w pewnym momencie taksówkarz zadzwonił do
    > firmy że po tym kursie robi sobie przerwę na kolację po czy wziął inny
    > telefon i zadzwonił do domu aby poinformować że za 15 minut będzie na
    > kolacji. Na pytanie dlaczego robił to z innego telefonu powiedział to
    > był telefon służbowy, a to prywatny. Daleko nam jeszcze do Zurich-skiego
    > taksówkarza.

    Milo nam wiedziec ze jezdzisz taksowkami, jednakze ja nie neguje
    kontroli.
    Kwestia controllingu w pracy to bardzo wazna rzecz, jednakze poprzez
    taki controlling pracownik sie tylko zniesmacza w stosunku do
    pracodawcy.

    Ja osobiscie odczulem, ze moj pracodawca nie ma do mnie zaufania.
    Twoje poglady sa czysto kapitalistyczno ukierunkowane na wyzysk
    pracownika.

    Nie tedy droga.
    Rozumiesz, nie kazdy (nawet ktos, kto w kodzie dlubie 480 minut
    dziennie) lubi gdy ktos go podglada. To normalna sprawa, ze nie lubimy
    byc bezposrednio podlgdani. Stane sobie u Ciebie na balkonie, by
    pogdladac Twoje zycie (nie mowie o tym monco prywatnym, ale o zwyklych
    czynnosciach wykonywanych w domu).

    Przepraszam za to, ze odwolalem sie bardziej do kwestii moralnej, ale
    Mirku uczyniles to samo.
    Czy na moim miejscu zainstalowalbys ta aplikacje ?

    Pozdrawiam,
    Jarek