    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 17 Jun 2011 12:48:10 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Uparty i uciążliwy mieszkaniec wspólnoty

    On Thu, 16 Jun 2011, Maruda wrote:

    > To wtedy mu wspólnota zaproponuje zapłatę zaległego czynszu za użytkowanie
    > bez umowy, też z odsetkami.

    Zdaje się kiedyś dyskusja była - nie jest takie oczywiste, czy można
    współwłaściciela obciążać czynszem za użytkowanie swojej współwłasności.
    Zauważ że jego "zawłaszczenie" nie odbyło się w sposób *zupełnie*
    pozbawiający możliwości jakiegokolwiek uzytkowania przez innych:
    brama okresowo była otwarta :P a wejść na ten teren się dało.
    Nie zaprzeczam, że na zdrowy rozum powinna istnieć możliwość
    żądania odszkodowania za 'nadmierne użytkowanie', ale pomysłu
    na podstawę prawną (poza powołaniem się na "naruszenie zakresu
    korzystania opisanego w 206 KC") specjalnie nie mam.

    pzdr, Gotfryd