  • 1. Data: 2004-09-23 11:00:58
    Temat: Umowny podział spadku
    Od: "robi" <r...@...Y.Z.polbox.com>

    Dwie nieruchomosci przypadły w spadku trzem osobom. Istnieje potrzeba
    uregulowania stanu prawnego jednej z nich. Czy można w sądzie przeprowadzić
    sprawę o umowny podział w stosunku do części spadku (jednej nieruchomości)?
    Chodzi o zaoszczędzenie na opłatach sądowych.

    Robert Kopias

  • 2. Data: 2004-09-23 12:25:17
    Temat: Re: Umowny podział spadku
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    robi pisze:

> [...]
    > przeprowadzić sprawę o umowny podział w stosunku do części spadku (jednej
    > nieruchomości)? Chodzi o zaoszczędzenie na opłatach sądowych.

    Nie wiem co kombinujesz.

    Sad stwierdza nabycie spadku i masz obowiazek podatkowy....

    Sam podzial to rzecz wtorna i nic tu nie ma zaden podatek od spadku do
    rzeczy.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-23 12:52:58
    Od: "robi" <r...@...Y.Z.polbox.com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sad stwierdza nabycie spadku i masz obowiazek podatkowy....
    >
    > Sam podzial to rzecz wtorna i nic tu nie ma zaden podatek od spadku do

    Nie chodzi mi o podatek, który oczywiście zapłacić trzeba od całości spadku,
    ale o opłaty sądowe za umowny podział spadku liczone od wartości przedmiotu
    postępowania.

    Robert Kopias

  • 4. Data: 2004-09-23 13:18:49
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    robi pisze:

    > Nie chodzi mi o podatek, który oczywiście zapłacić trzeba od całości
    > spadku, ale o opłaty sądowe za umowny podział spadku liczone od wartości
    > przedmiotu postępowania.
    >
    > Robert Kopias

    A czemu sadowy ?

    jeslimacie stwierdzenie nabycia spadku to jestescie wspolwlascicielami
    nieruchomosci w czesciach ulamkowych - prawda ?

    No wiec macie kamienice (nie mowmy juz o spadku - bylo - zaplacone)
    i co checie zrobic ? zniesc wspolwlasnosci ? sprzedac ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-23 13:27:13
    Od: "robi" <r...@...Y.Z.polbox.com>

    > No wiec macie kamienice (nie mowmy juz o spadku - bylo - zaplacone)
    > i co checie zrobic ? zniesc wspolwlasnosci ? sprzedac ?
    >
    > Boguslaw

    Chodzi o garaży (będący w ciagu garaży) postawiony na dzierżawionym od gminy
    gruncie. Razem z właścicielami pozostałych garaży chcemy wykupić grunt na
    własność (jest taka możliwość) i wydaje mi się, że w tym celu trzeba
    uregulować prawny status garażu w rejestrze gruntów, gdyż obecnie wpisany
    właściciel już nie żyje.

    Robert Kopias

  • 6. Data: 2004-09-23 13:34:25
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    robi pisze:

> [...]
    > grunt na własność (jest taka możliwość) i wydaje mi się, że w tym celu
    > trzeba uregulować prawny status garażu w rejestrze gruntów, gdyż obecnie

    Znaczy grunt jest gminy i jest "wieczysta dzierzawa" i jest garaz,
    bedacy czwesscia spadku ?

    A stwierdzenie nabycia spadku jest przeprowadzone ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-09-23 13:42:22
    Od: "robi" <r...@...Y.Z.polbox.com>

    > Znaczy grunt jest gminy i jest "wieczysta dzierzawa" i jest garaz,
    > bedacy czwesscia spadku ?
    >
    > A stwierdzenie nabycia spadku jest przeprowadzone ?
    >
    > Boguslaw

    Jes przeprowadzone i każdy dostał po równej części (1/3) majątku (tzn.:
    garaż + działka rekreacyjna z domem). I przeprowadzić trzeba podział spadku
    (sądowy lub notarialny). Z działką nic nie będzie robione więc jej stan może
    zostać jaki jest, natomiast sprawa z garażem jw. Opłaty sądowe i notarialne
    za podział zależą od wartości przedmiotu sporu (w sądzie taniej) i dlatego
    taniej byłoby uzyskać podział tylko dla garażu działkę pozostawiając w
    spokoju. Tylko czy się tak da?

    Robert Kopias

  • 8. Data: 2004-09-23 13:50:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    robi pisze:

    > Jes przeprowadzone i każdy dostał po równej części (1/3) majątku (tzn.:
    > garaż + działka rekreacyjna z domem).

    No chbya nie po 1/3 majatku lecz UDZIAL 1/3

    > I przeprowadzić trzeba podział
    > spadku (sądowy lub notarialny).

    Nie trzeba.

    nie ma zakazu bycia wspolwioascicielami w 1/3 kazdej z w/w rzeczy.

    > Z działką nic nie będzie robione więc jej
    > stan może zostać jaki jest, natomiast sprawa z garażem jw. Opłaty sądowe i
    > notarialne za podział zależą od wartości przedmiotu sporu

    Mysle, ze niepowinno byc problemu ze zniesieniem wspolwlasnosci GARAZU
    u notariusza, a notatiusz "bezplatnie" powie, czy problemy beda.
    co do sadu nie wiem... ale na bym niemowil o spadku, tylko o garazu.

    Boguslaw