    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie - ustalenie stosunku pracy
    Date: Sat, 09 Apr 2005 21:01:30 GMT

    > W zwišzku z tym mam pytanie w jaki sposób osoby pracujšce na umowę
    > zlecenie mogš się domagać ustalenia stosunku pracy?

    W sądzie. Natomiast musisz się liczyć ze zwolnieniem szybko po wygranej
    rozprawie. Takie sprawy opłaca się zakładać wtedy, kiedy pracodawca nie chce
    podpisać nowej umowy, kiedy zbliża się zwolnienie, kiedy znajdziesz nową
    pracę, po prostu chcesz odejść lub kiedy zajdziesz w ciążę ;).
    Z drugiej strony radzę przeczytać przypowieść o robotnikach w winnicy.
    Zgodziłeś się na takie warunki, pensja jest także pod te warunki na pewno
    skalkulowana (na umowie o pracę byłaby niższa o koszt urlopów, zwolnień
    itp.). Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest pogadać z szefem o podpisaniu
    umowy o pracę niż ciągać ich po sądach.

    Pozdrawiam,
    Beniamin