    From: Wojciech <b...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa - zlecenie: specyficzne gdzie szukać.
    Date: Mon, 19 Aug 2002 00:01:50 +0200

    On Sun, 18 Aug 2002 22:11:18 +0200, BoJo wrote:

    > Witam wszystkich grupowiczów.
    >
    > Mam problem. Otórz szukam informacji dotycz?cych umowy-zlecenie na
    > napisanie programu.

    Tu bedzie potrzebna umowa o dzielo,
    (art 627 - 646 kc)

    napiszcie w umowie:
    1) co ma byc wykonane,
    2) kiedy,
    3) za ile,
    4) w jakim terminie ma byc zaplacone.

    dodatkowo okresl co zamawiajacy bedzie mogl robic z tym programem:
    - do czego uzywac,
    - na ilu stanowiskach,
    - czy bedzie mogl go sprzedawac, przerabiac itp,
    nie wiem co chcecie uzgodnic, ale ze wzgledu na prawo autorskie trzeba
    okreslic pola eksploatacji (jako autor musisz okreslic na co pozwalasz).

    jezeli planujesz przekazanie kodu zrodlowego, to
    wersje instalacyjna i kod przekaz najlepiej protokolarnie, na jakims nosniku
    (moze byc np cd) i w protokole wpisz sume kontrolna plikow,
    (przyda sie, gdyby trzeba bylo udowadniac ze jestes autorem tego
    konkretnie programu)

    zabezpiecz platnosc, najlepiej w taki sposob zeby nabywca nie uzyskal
    wszystkiego przed pelna zaplata (moze np dostac w pelni funkjonalna
    aplikacje bez kodu zrodlowego ale z ograniczeniem czasowym dzialania),

    w umowie mozecie zastrzec ze odblokowanie nastapi po dokonaniu pelnej
    zaplaty.

    --
    Wojciech