  • 1. Data: 2003-06-14 08:43:38
    Temat: Umowa zlecenie brutto / netto ?
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Jaś Nowak będzie świadczył pracę na rzecz sp. z.o.o. (utrzymanie sieci komputerowej).
    "Koszt" dla firmy to 600 zł co miesiąc, gdyż tyle sp. z o.o. jest gotowa płacić.
    Jaś Nowak nigdzie więcej nie pracuje, nie jest zarejestrowany, nie jest studentem ani
    emerytem.
    Chce, żeby była opłacana składka na jego ubezpieczenie zdrowotne, żeby mógł korzystać
    z bezpłatnej służby zdrowia.
    Jak spisać umowę-zlecenie, żeby sp. z o.o. odprowadzała wszystkie należne składki i
    podatki odejmując je od powyższej kwoty 600 zł ?
    Czy można znaleźć gdzieś wzór ?
    Jak na razie sp. z o.o. przysłała Jasiowi Nowakowi propozycję umowy-zlecenia z
    wpisaną kwotą brutto 432 zł
    Ale gdzie szukać pozostałych 168 zł na składki ??
    JaC

  • 2. Data: 2003-06-14 12:33:04
    Temat: Re: Umowa zlecenie brutto / netto ?
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    Użytkownik "666" <j...@N...op.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Polecam grupę dyskusyjną pl.soc.prawo - tam ci pomogą fachowcy.

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 3. Data: 2003-06-14 14:51:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, 666 wrote:
    [...]
    >+ Jak spisać umowę-zlecenie, żeby sp. z o.o. odprowadzała wszystkie
    >+ należne składki i podatki odejmując je od powyższej kwoty 600 zł ?
    >+ Czy można znaleźć gdzieś wzór ?

    Spytaj googla o:
    Tam jest rozliczenie dla 800 zł :), pochodzi z *.podatki
    (dobrze ci radzili, tam idź pytać :)).

    > + Jak na razie sp. z o.o. przysłała Jasiowi Nowakowi propozycję
    >+ umowy-zlecenia z wpisaną kwotą brutto 432 zł
    >+ Ale gdzie szukać pozostałych 168 zł na składki ??

    Nie wiem czy przy UZ składki *formalnie* płaci zleceniodawca
    czy potrąca się zleceniobiorcy, to ci nie powiem czy jest
    tak czy nie tak :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-14 15:49:06
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Zaglądałem na pl.soc.prawo.skladki, ale nie znalazłem ;-))
    JaC
    Ten link do gogla jakoś nie działa :-(

  • 5. Data: 2003-06-14 15:52:41
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

    > Polecam grupę dyskusyjną pl.soc.prawo - tam ci pomogą fachowcy.
    obudz sie, albo idz juz spac..............
    ;)

    pozdro

  • 6. Data: 2003-06-14 18:35:10
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    .
    > obudz sie, albo idz juz spac..............
    > ;)
    >
    > pozdro

    Sorki, tym się kończy uczestnictwo w kilku grupach...

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 7. Data: 2003-06-15 08:42:32
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jak spisać umowę-zlecenie, żeby sp. z o.o. odprowadzała wszystkie należne
    składki i podatki odejmując je od powyższej >kwoty 600 zł ?

    " za świadczone usługi zleceniobiorca otrzyma miesięczne wynagrodzenie
    brutto w wysokości 600 zł, z czego zleceniodawca potrąci należny podatek,
    oraz składki ubezpieczeniowe"

    powinno wystarczyć

    burenezo

  • 8. Data: 2003-06-16 09:35:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, 666 wrote:

    >+ Zaglądałem na pl.soc.prawo.skladki, ale nie znalazłem ;-))

    Gdzie[1] ?? Ty chyba masz talent do czytania z domysłem ;)

    >+ Ten link do gogla jakoś nie działa :-(

    Który ?
    Daj: groups.google.pl, kliknij "zaawansowane szukanie", skopiuj
    message-id i wpisz we właściwe pole.
    I nie opowiadaj bajek że nie działa ;)

    >+ > Spytaj googla o:
    >+ > Tam jest rozliczenie dla 800 zł :)

    Oczywiście pomyliłem posty w moim archiwum, ten jest o 1500 zł :)

    >+ pochodzi z *.podatki

    To ad [1].

    >+ (dobrze ci radzili, tam idź pytać :))

    Podtrzymuję.
    Mi się podane przez ciebie kwoty z niczym nie kojarzą, ale ani
    nie ja mam problem ;) ani specjalistą ZUSologiem nie jestem :)
    Wg tego co napisałeś *brutto* to nie jest brutto z brutto
    brutto :> (wybaczcie, ale nie ja wymyślałem że przy niektórych
    umowach kwota brutto to jest kwota z której *już* potrącono
    część pieniędzy na ZUS :> czyli należy jeszcze wyznaczyć
    "prawdziwe brutto", czyli "ile pieniędzy było na początku")

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-06-30 17:19:41
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Wymądrzasz się, zamiast pomóc konkretnie.
    Dostałem już następujące wyliczenie:

    Wynagrodzenie brutto: 499,75
    Koszty uzyskania: 83,70
    ZUS cz. Pracownika: 81,26
    Podstawa do opodatkowania: 335,00
    Podatek: 34,60
    Ubezpieczenie zdrowotne: 33,48
    Podlegające odliczeniu: 32,43
    Wynagrodzenie netto: 350,41
    ZUS cz. Pracodawcy: 100,25
    Koszty zatrudnienia: 600,00

    Proste, no nie? Hołotko, dziękuję Ci :-))
    JaC