  • 1. Data: 2007-01-20 22:42:29
    Temat: Umowa przedwstepna - pytania
    Od: "arek" <a...@g...com>

    Witam,
    Mam zamiar kupic mieszkanie od developera, dostalem wzor umowy
    przedwstepnej i mam kilka pytan co do niej.

    1. W umowie nie ma mowy na temat zarzadzania osiedlem po wybudowaniu.
    Czy sa jakies odrębne przepisy ktore to reguluja jesli nie ma o tym
    mowy w umowie przedwstepnej?
    2. Developer nie ma jeszcze pozwolenia na budowe. Przy podpisuwaniu
    umowy musze wplacic zaliczke a umowa nie przewiduje ewentualnosci ze
    developer nie dostanie tego pozwolenia. Czy gdyby zdażyla sie jednak
    taka sytuacja to mozna to traktować jako niewywiazanie sie developera
    z umowy?

    pozdrawiam,
    arek

  • 2. Data: 2007-01-20 23:10:39
    Temat: Re: Umowa przedwstepna - pytania
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *arek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Mam zamiar kupic mieszkanie od developera, dostalem wzor umowy
    > przedwstepnej i mam kilka pytan co do niej.

    A on to w ogóle przewiduje przed notariuszem podpisać?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-01-20 23:23:07
    Od: "arek" <a...@g...com>

    > A on to w ogóle przewiduje przed notariuszem podpisać?

    mam nadzieje ze tak bo jesli nie to raczej sie nie zdecyduje na to
    mieszkanie

    pozdr.
    arek

  • 4. Data: 2007-01-21 08:19:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *arek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > mam nadzieje ze tak bo jesli nie to raczej sie nie zdecyduje na to
    > mieszkanie

    Bardzo słusznie, bo ostatnio deweloperzy strasznie się wydurniają:
    budują mieszkania za pieniądze frajerów, później żądają podwyżki
    a jak nie to oczywiście odstępują od umowy. Chata stoi a klient może
    sobie szukać nowej okazji.

  • 5. Data: 2007-01-21 13:20:16
    Od: "arek" <a...@g...com>

> [...]
    > budują mieszkania za pieniądze frajerów, później żądają podwyżki
    > a jak nie to oczywiście odstępują od umowy. Chata stoi a klient może

    czy notariusz zbada taka umowe pod wzgledem prawym?
    najbardziej mnie niepokoi ze umowa nie przewiduje mozliwosci ze
    developer nie dostanie pozwolenia na budowe.
    jest jedynie zapis ze jesli nie otrzyma pozowlenia do 15 kwietnia to
    termin oddania mieszkanie może sie opoznic ale to juz nie z winy
    developera wiec nie groza mu za to zadne konsekwencje.
    umowa nie przewiduje mozliwosci abym mogl ja rozwiazac bez straty
    zadatku jesli otrzymanie tego pozwolenia sie nie powiedzie albo bedzie
    sie znacznie przeciagalo...nie wiem co o tym sadzic

    pozdrawiam,
    arek

  • 6. Data: 2007-01-21 15:18:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > do 15 kwietnia to termin oddania mieszkanie może sie opoznic ale to juz
    > nie z winy developera wiec nie groza mu za to zadne konsekwencje.

    Notariusz zbada pod względem *prawnym* ale nie będzie wnikał w to,
    czy konkretne klauzule Tobie odpowiadają czy też uważasz je za
    niekorzystne.

    > nie przewiduje mozliwosci abym mogl ja rozwiazac bez straty zadatku jesli
    > otrzymanie tego pozwolenia sie nie powiedzie albo bedzie sie znacznie
    > przeciagalo...nie wiem co o tym sadzic

    Powinieneś się przede wszystkim zastanowić czy taka treść umowy Tobie
    odpowiada. I może zajrzeć na strony UOKiK czy taka klauzula nie wpadła
    na listę klauzul zakazanych w obrocie konsumenckim?

  • 7. Data: 2007-01-22 08:41:15
    Od: g...@p...onet.pl

    Dobrze było by dopisać, że jeżeli developer nie uzyska pozwolenia na budowę do
    dnia XXX - stanowi to nie wywiązanie się z umowy.
    Radził bym sprawdzić KW czy develop. jest właścicielem działki i jaki jest jej
    stan prawny, oraz jaka jest kondycja finansowa develop.

  • 8. Data: 2007-01-22 09:10:19
    Od: "arek" <a...@g...com>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > Radził bym sprawdzić KW czy develop. jest właścicielem działki i jaki jest jej
    > stan prawny, oraz jaka jest kondycja finansowa develop.

    dzisiaj rano rozmawialem z deweloperem i sa sklonni wprowadzic zapis o
    ktorym piszesz, zobacze jaki zapis mi zaproponuja
    co do dzialek to w tej umowie jest zapisane ze Sprzedajacy jest
    wylacznym wlascicielem dzialek na ktorych ma powstac inwestycja oprocz
    jednej ktorej jest wspolwlascicielem i prowadzony jest obecnie proces
    jej podzialu
    nie wiem tylko czy taki zapis jest ok.:
    "Sprzedajacy oswiadcza ze dzialka jest obciązona hipoteka zwyklą
    łaczną oraz hipoteką kaucyjną na rzecz banku YYY zabezpieczajacymi
    należność z tytułu kredytu udzielonego Sprzedającemy przez ten
    bank. Jednocześnie Sprzedający zobowiązuje sie, iż ustanowienie
    odrębnej własności oraz sprzedaż lokalu ZZZ nastepi bez obciążeń
    wynikających z ustanowionych hipotek. W tym celu sprzedający
    zobowiązuje sie do uzyskania w banku YYY w teminie nie dalszym niż
    dzień zawarcia umowy przyżeczonej, stosownych zaświadczeń
    wyrażających zgodę na ustanowienie odrębnej własności i sprzedaż
    lokalu ZZZ bez obciążeń."

    pozdrawiam,
    arek