    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa najmu - kaucja/wypowiedzenie
    Date: Mon, 19 Dec 2011 21:41:07 +0100

    On 2011-12-19 13:52:02 +0000, lb <b...@g...com> said:

    > To kto ustala co to jest "zdrowy rozsądek"?

    Zdrowy rozsądek.

    > Właściciel, najemca czy
    > ktoś jeszcze inny?

    Hint: masz zgodę na używanie komputera?
    Pisemną?

    > np

    > Nie, świnia ma koryto w łazience.

    To i tam trzeba sprawdzać - brud w fugach bywa trudny do usunięcia.
    (jeśli w piewnicy siedzi gęś i czeka na to, aż gospodyni przygotuje
    czerninę, to tak samo - i tam trzeba sprzątać)

    > Ja uwazam ze to "normalne zuzycie" w koncu sciany sie brudza,

    Więc się je myje, maluje, odnawia.
    Dla właściciela, który wynajmował czyste może być dość ważne, by nie
    dostać uświnionego.

    > wlasciciel za uszkodzenie.

    Właściciel coś uszkodził?
    Bo są uszkodzenia, są i usterki - zapytaj prawnika czym się różnią, to
    bez portek wyjdziesz.

    > Kto ma racje?

    Tak zadane pytanie nie ma sensu - musisz najpierw podać dwie opinie.

    > Czy dopiero sąd to musi
    > okreslić w razie niedogadania?

    Oczywiście! Jeśłi strony nie potrafią dojść do porozumienia, to
    ktoś musi to rozsądzić - rozum, sąsiad, posterunkowy, ksiądz, sąd...
    > a co nie?

    > Nic im nie chce robic, pytam o taka sytuacje: jest zapis w umowie
    > kiedy i kogo najemca ma wpuscic, powiedzmy 12:00-18:00 kazdego dnia
    > przez okres wypowiedzenia.

    I jeśli komuś to pasuje, to podpisuje umowę.
    A jeśli nie - to nie.

    > co takiej sytuacji może zrobić właściciel?

    Może nie wynająć, jeśli chętny nie chce się zgodzić.

    > Albo czy może wejść tam legalnie w jak
    > iś
    > inny sposób?

    Legalnie może, jeśli tak się umówił z drugą stroną.

    (podpisałeś coś i teraz pytasz, czy masz dopiero coś podpisać?)

    --
    Bydlę