  • Data: 2003-11-13 09:23:05
    Temat: Re: Umowa na isniejące WWW ?
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    > Hmmmm... Ale z tego, co piszesz wynika, że "pierwsze *lub* drugie"
    > interpretujesz jako "nie pierwsze, ale drugie". Bez sensu.

    Mogę się zgodzić z Tobą, że składnia tego artykułu jest nieszczęśliwa.
    Jednakże przyjęcie, że przekazanie majątkowych praw autorskich wymagałaby
    wymienienia pól eksploatacji zakrawa na absurd.

    > Jeśli nie podpisuje z zamawiającym umowy licencji, a tylko przeniesienia
    > praw, to umowa ta obejmuje pola eksploatacji wyraźnie w niej
    > wymienione.

    Nie wiem dlaczego napisałeś "tylko" przy przeniesieniu majątkowych praw
    autorskich. To podpisanie licencji jest "tylko".

    > Jeśli podpisze tylko umowę licencji, to tak samo,
    > obejmuje ona pola eksploatacji wyraźnie w niej wymienione.
    > Gdzie jest błąd? Pamiętaj, że nie tylko "0 lub 1 = 1", ale również
    > "1 lub 0 = 1" i "1 lub 1 = 1". Nie wiem, czemu uparłeś się,
    > że w tym przepisie mowa jest tylko o licencji.

    Bo przeniesienie majątkowych praw autorskich jest ich... przeniesieniem!
    Po prostu.
    Natomiast licencja to upoważnienie do korzystania z utworu i tu właśnie
    istnieje potrzeba wymienienia pól eksploatacji na jakich nie bądąc posiadaczem
    majątkowych praw autorskich mogę korzystać z utworu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net