    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa lojalnościowa a Umowa o prace na czas okreslony
    Date: Wed, 12 Sep 2007 19:37:35 +0200

    Adam Klobukowski wrote:

    > Mam to już pod ręką mogę więc przepisać cały paragraf umowy dotyczący
    > odpowiedzialności pracownika:
    >
    > Paragraf 2:
    >
    > 1. Pracowni zobowiązuje się do przepracowania u Pracodawcy, po
    > zakończeniu szkolenia, co najmniej 3 lata.
    >
    > 2, W przypadku nie przepracowania w/wym. okresu z powodu:
    > a) rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem dokonanym przez pracownika;
    > b) rozwiązania przez Pracodawcę umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    > pracownika;
    > c) rozwiązania umowy o pracę na zasadzie porozumienia stron, z
> [...]

    No i widać że w przypadku końca umowy na czas określony, żaden z w/w
    punktów nie ma zastosowania.
    [...]
    > Aneks wprowadza zmianę do punktu 2 tego paragrafu:
    >
    > d) odmowy Pracownika zawarcia umowy na czas nieokreślony, pomimo
    > złożenia Pracownikowi takiej propozycji przez pracodawcę.
    >
    > No i to wszystko. Szukając na ten temat w sieci, znalazłem informację
    > jakoby 'lojalki' automatycznie przestawały obowiązywać w przypadku
    > przeprowadzki do innego miast spowodowanej rozpoczęciem tam pracy przez
    > współmałżonka. Niestety nie mogę znaleźć przepisów które by to
    > potwierdzały, ani żadnych innych dotyczących tego typ umów. Może mnie
    > ktoś nakierować?

    Nie ma co kombinować z jakimś automatycznym przestawaniem obowiązywania. I
    lepiej nie kombinować też ztym że ten aneks jest nieważny. Nie wiem czy
    jest ważny czy nie, na pewno jest głupi i skrajnie niekorzystny dla
    pracownika - bo nic nie mówi o tym jakie warunki będą w tej umowie.

    Pracodawca chce mieć ciastko i zjeść ciastko: chce mieć w jednej umowie
    korzyść z umowy na czas określony - łatwość rozstania się z pracownikiem,
    ale z drugiej strony mieć pracownika uwiązanego jak na umowie na czas
    nieokreślony + lojalka.

    Ja szczerze radzę nie podpisywać. Przecież nie może was do tego zmusić. Jak
    chce mieć pracownika uwiązanego na 3 lata - niech podpisze umowę na czas
    określony na 3 lata, bez możliwości wypowiedzenia. I wtedy żadne lojalki
    nie będą potrzebne.

    p. m.