    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa kupna sklepu internetowego
    Date: Fri, 20 Feb 2009 19:31:20 +0100

    On Fri, 20 Feb 2009, t...@g...com wrote:

    > Wysylam tresc tego zalacznika i oswiadczenia ktore "powinienem"
    > podpisac i odeslac. Oczywiscie dane sa zmienione i nie istnieja.

    Wygląda że gość jest lepiej zorientowany (niż wychodziło
    z Twojego 1. postu) o co idzie i całkiem zgrabnie to ujął.
    Jak pisałem - dołożyłbym osobiste poręczenie z jego strony.
    Znaczy on by dołożył ;)

    Pozwolę sobie na pogdybanie "co by było gdyby" :D

    > w dniu 13.03.2008 roku, iż w wyniku przekształceń własnościowych
    > nastąpiło przeniesienie praw z niniejszej umowy na rzecz spółki BigWeb
    > Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

    Uprzejmie powiadamiam, iż świadom jestem skuteczności przelania
    praw (wierzytelności) przysługującej z omawianej umowy, jednak
    wyrażenie zgody na przelew zobowiązań uzależniam od wyrażenia
    przez Pana w formie pisemnej osobistego poręczenia realizacji
    tychże zobowiązań, w tym przejęcia ich realizacji w razie odmowy
    lub niemożliwości ich wykonania przez wskazany przedmiot.
    Nie chciałbym się znaleźć z ręką w nocniku w razie np.
    wrogiego przejęcia Pańskiej spółki i zamknięcia przez nowego
    właściciela jej działalności.

    Może być? ;)

    > Jako że z prawami, o których mowa powyżej, powiązane są obowiązki
    > wobec Pana wynikające z łączącej nas umowy, zasadnym jest skupienie
    > zarówno praw jak i obowiązków wobec Pana w jednym ręku. Do tego
    > jednakże, zgodnie
    > z przepisem art. 519 § 2 pkt 2 kc, konieczne jest wyrażanie przez Pana
    > zgody na przejęcie obowiązków wynikających z łączącej nas umowy przez
    > BigWeb Sp. z o.o.

    Dobrze gada.

    > Niniejszym oświadczam, iż wyrażam zgodę na przeniesienie obowiązków
    > Krzysztofa Gaudy prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą
    > "BigWeb" Jan Kowalski

    Coś chyba poplątałeś :O
    "Obowiązków BigWeb Jan Kowalski wobec Krzysztofa Gaudy" chyba miało
    być? (albo "Jana Kowalskiego prowadzącego DG pod firmą BigWeb Jan
    Kowalski albo jeszcze inaczej, ale nie TAK jak zapisałeś!)

    DG OF nie mogła mieć firmy innej, niż imię i nazwisko właściciela!

    pzdr, Gotfryd