    From: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa alimentacujna
    Date: Mon, 27 Sep 2004 10:55:03 +0200

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 09:54:21 +0200, Ufo <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Witam grupowiczow,
    > Mam taki problem a w zasadzie pytanie.
    > Rozwodze sie i moja zona nie chce miec zasadzonych alimentow przez sad na
    > dziecko tylko umowe spisana przez nas jako umowe cywilna. I nie byloby
    > zadnego problemu gdyby nie to ze warunki ujete w trej umowie i kwota
    > alimentow na dziecko jest niezeimsko wysoka. Zona chce abym ujal w tej
    > umowie kwote 2000 PLN na dziecko :(:(. i tylko na dziecko, w przeciwnym
    > wypadku nie chce dac rozwodu.

    Co znaczy "nie chce dać rozwodu"? Rozwód daje sąd a nie zona, no chyba że
    rozwód ma byc z Twojej wyłacznej winy - wtedy bez jej zgody, a w zasadzie
    ządania ani rusz.

    > Jak wyglada prawnie sprawa z takimi umowami.

    Prawo nie przewiduje ale i nie zakazuje zawarcia takiej umowy.

    > Czy nie jest tak ze alimenty i tak i tak zasadza sad ??

    Nie zawsze, można płacić dobrowolnie, mona też zawrzeć przed sądem ugodę w
    przedmiocie alimentów.

    > Czy z takiej umowy mozna sie wycofac ?? W koncu jest to kwota bardzo
    > wysoka i dla sadu moze byc dziwne na co dziecko potrzebuje takiej
    > kasy....a zona nie wnioskuje o zadne alimenty ...Prosze o pomoc i porade

    Ne zgadzaj się, proponuj że rozstrzygniecie to w ugodzie przed sądem, jak
    żona powie, że nie zgadza sie na rozwód przedstaw dowody (nagranie?
    świadków?) że odmowa zgody na rozwód jest następstwem tego, ze nie ugiąłes
    się przed szantażem i nie zgodziłeś się płacić wygórownaej kwoty
    alimentów. Potem powiedz, że proponujesz kwotę ... która odpowiada
    potrzebom dziecka. Widziałem już coś takiego i wtedy żona wyszła na chciwą
    i bardzo ciężko było jej odbudować przed sądem swoją legendę biednej
    zaszczutej. NIestety facetowi w sądzie rozwodowym zawsze jest trudniej.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące: