  • Data: 2004-10-21 16:36:56
    Temat: Re: Umowa
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Massai napisał(a):
    > Ja bym tego nie podpisał...
    > Ile tych wizyt?

    ilosc wizyt jest dla mnie nie istotna, poniewaz wiekszosc prac bedzie
    sie odbywala zdalnie. (stworzylem aplikacje przeprowadzajaca
    aktualizacje automatyczne)

    > Co to za modyfikacje? Kiedy dostarczą specyfikacje wymagań?

    Produkt jest juz raczej skonczony, a modyfikacje to przystosowanie go do
    specyfiki klienta.

    > Jaka forma konsultacji? Ile godzin/razy?
    konsultacje, to analiza potrzeb. Znam dobrze sposob dzialania, tego typu
    firm, wiec wiekszosc rzeczy jest mi poprostu znana.

    > Za mało precyzyjna, brak szczegółów dotyczących ew. kar za
    > niewykonanie...

    a czy rozwiazanie umowy, a co za tym idzie, nie wykonanie pelnej
    platnosci, nie jest taka kara?

    > Brak szczegółow dotyczacych tego protokołu, kto podpisuje, kiedy, co w
    > wypadku kiedy osoba odpowiedzialna za podpisanie jest nieuchwytna itd.

    ok, poprawie

    > Możesz się władować na minę, jeśli firma jest nieuczciwa.
    > Co więcej takie mieszanie usług, czyli wykonanie jakiś konkretnych
    > prac(instalacja) z konsultacjami, czyli czymś rozciągniętym w czasie
    > bywa ryzykowne.

    moze punkt mowiacy o konsultacjach jest niezbyt odpowiedni. w tym
    miejscu, chodzi raczej o poznanie specyfiki (np. nazewnictwo uslug )
    danego klienta i wprowadzenie odpowiednich zmian w systemie.

    > W każdym razie lepiej chyba byłoby przynajmniej wycenić poszczególne
    > prace, tak żeby "w razie co" jakby migali się, np. nie dali
    > specyfikacji do modyfikacji, móc wyszarpać przynajmniej część kasy.

    wstepne specyfikacje te juz otrzymalem...
    umowa ta jest na 3 miesiace, ale po jej uplywie nastapi dalszy ciag
    wspolpracy.

    Pozdrawiam
    Marcin