eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUlotki › Re: Ulotki
  • Data: 2005-01-25 21:00:44
    Temat: Re: Ulotki
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 19:44:29 +0100, kiedy osoba określana
    zwykle jako Wirtualna na pl.soc.prawo w poście
    <news:ct3g2d$16m$1@nemesis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    >(...)Roznoszenie ulotek to forma spamu
    > a co to jest spam? Jaki przepis definiuje to pojęcie a jaki penalizuje?

    Może nie do końca satysfakcjonująco, ale odpowiadam:

    Od 10 marca 2003 r. obowiązuje "Ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną" (Dz.U. Nr 144, poz 1204).

    Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
    (...)

    Art. 24.1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia
    2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):


    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)


    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

    ****************************************************
    *****************************
    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)
    ****************************************************
    *****************************

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1