  • Data: 2018-04-23 23:06:15
    Temat: Re: Ukryli to w głowie fidury Jezusa ze Świebodzina
    Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W dniu 22-04-18 o 22:08, Animka pisze:
    >> https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lubuskie-anten
    y-na-glowie-jezusa-w-swiebodzinie-po-co-tam-sa/5vcyr
    0t

    > Nie chce mi się szukać ile, ale na pewno nie 3 metry. Może 30 metrów :-)

    Mam z tym problem, bo przeczytam cos a potem zapominam najważniejszy fakt.
    Oczywiście figura ma 52 m.
    "Jezus ze Świebodzina nieraz budził kontrowersje. Kilka lat temu
    zainteresowała się nim prokuratura. Śledczy badali, czy pod pomnikiem
    nie doszło do - jak to ujęto - "bezczeszczenia zwłok w szlachetnym
    celu". Chodziło o pochówek serca księdza Sylwestra Zawadzkiego pod ponad
    52-metrowym pomnikiem. Prałat kochał pomnik, bo monument był jego
    "dzieckiem". Po śmierci duchownego pogrzebano jego serce w sposób, który
    budził wątpliwości. Świebodziński Jezus "zawalczył" też o godne miejsce
    w pop-kulturze za sprawą pokazania go w teledysku Cassiusa z gościnnym
    udziałem Pharella Williamsa. To również wywołało lawinę komentarzy.
    Potem była sprawa kontrowersyjnego parkingu. Padały pytania o to, czy
    warto wydawać na ten parking publiczne pieniądze."

    Optuję, żeby pociąć na części tę figurę, bo to jest po protu potwarz dla
    uczciwych ludzi. Żaden księzulek nie ma prawa roobić na Polakom, ludziom
    wody z mózgu. Koniec ze cwaniactwem księży!
    To by się w ogóle do jakiegoś kabaretu nadawało.

    --
    animka