  • 1. Data: 2008-07-08 09:07:33
    Temat: Ubezpieczenie OC, wypadek, odszkodowanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam pytanie o dwie sytuacje.
    Pierwsza: kobitka rozwaliła mi troche auto. Pojechałem do serwisu, naprawe
    wycenili na ok. 9.000. Auto kupione 2 lata temu za 20.000.
    Ubezpieczyciel po ogledzinach proponuje 4000 zł lub naprawe "na fakture".
    Czy jest szansa utargowac wieksza kwote niz te 4.000? Jak sie do tego
    zabrac?
    Czy bez problemu zaplaca te 9.000 jezeli wstawie auto do warsztatu i tyle
    wyniesie naprawa?

    Sytuacja druga: facet wyjechał mi z podporzadkowanej i wjechałem mu w
    tylek. Przyznał ze to jego wina, naprawiam z jego OC. Przyjezdza
    rzeczoznawca i mowi ze auto raczej do kasacji nie ze wzgledu na stan, ale
    ze wzgledu na planowane koszty naprawy (auto warte ok. 4000 - naprawa
    pewnie kosztowałaby z 3000). Mowi ze szkoda całkowita i przewiduje ok.
    3000. Dokładne wyliczenie ma przyjsc poczta. Czy ja sie musze na to
    zgodzic, czy tez moge jednak domagac sie przywrocenia stanu auta z przed
    wypadku?

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 2. Data: 2008-07-08 09:57:27
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC, wypadek, odszkodowanie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:08072008.5F3B12B0@budzik61.poznan.pl...

    > Czy bez problemu zaplaca te 9.000 jezeli wstawie auto do warsztatu i tyle
    > wyniesie naprawa?

    teoretycznie tak, ale upewnij sie najpierw w centrali

    > Czy ja sie musze na to
    > zgodzic, czy tez moge jednak domagac sie przywrocenia stanu auta z przed
    > wypadku?

    o ile dobrze pamietam to przy szkodzie nie z twojej winy i naprawianiu z
    cudzego oc masz prawo rzadac przywrocenia samochodu do stanu poprzedniewo
    oraz do odszkodowania z tytulu utraty wartosci na skutek kolizji

    ale pewnie jakies madre glowy zaraz jeszcze sytuacje rozjasnia :)

  • 3. Data: 2008-07-08 17:18:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > oraz do odszkodowania z tytulu utraty wartosci na skutek kolizji
    >
    > ale pewnie jakies madre glowy zaraz jeszcze sytuacje rozjasnia :)

    A na ile wyceniają ci złomiarze wrak ?