    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    Date: Thu, 29 Aug 2013 08:53:01 +0200

    > Oni też. Zapotrzebowanie jest większe niż podaż. Jest za mało medyków,
    > za mało sprzętu, za mało pieniędzy na działania.

    Tak naprawdę brakuje tylko tego ostatniego.

    > Ale są wyczerpane.

    Są wyczerpane pieniądze. Ile razy się zdarzy, ze kogoś można leczyć, ale
    procedura nie przewiduje na przykład zastosowania określonego leku. W
    sumie nie ma w tym nic dziwnego, każdy podejmujący decyzję o leczeniu ma
    takie dylematy - czy sprzedać dom i pożyć rok dłużej, czy umrzeć
    wcześniej, a dom zostawić dzieciom. Tylko takie decyzje powinien
    podejmować sam zainteresowany, a nie Minister Choroby.

    > Zadaniem wspólnoty zwanej Państwo nie jest jedynie leczenie. To złożony

    Wykreśliłbym słowo "jedynie" i się zgadzam w 100%.

    > mechanizm także działań edukacyjnych, gospodarczych itp. dla dobra całej
    > wspólnoty. Upadek gospodarczy może być dla wspólnoty dużo większą
    > tragedią niż śmierć jednego obywatela, bo po upadku gospodarczym umrze
    > ich o wiele więcej. Nawet jeśli nie z głodu, to choćby dlatego, że po
    > upadku gospodarczym środków na leczenie będzie ~0.

    Gospodarka bez państwa na pewno nie upadnie.

    --
    Liwiusz