  • Data: 2004-07-30 23:49:49
    Temat: Re: UWAGA same ważne dla pytającego rzeczy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:0775.00000299.410ac364@newsgate.onet.pl...

    > 3. Uczelnia NIE PROWADZI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ działa na podstawie
    wpisu do
    > rejestru uczelni niepaństwowych prowadzonego przez MENiS, zatem
    przedawnienie w
    > tym wypadku wynosi 10 lat

    Przyznam, ze o tym nie pomyślałem. Argumentu przeciwnego na razie nie mam, a
    moje przeczucie, to zdecydowanie za mało.

    No ale pomiędzy studentem a uczelnią jest zawierana o świadczenie usługi
    nauki najpewniej. W myśl art. 750 kc stosuje się więc przepisy dot.
    umowy-zlecenie. Tak więc roszczenia z tego tytułu przedawniają się po 2
    latach - podstawa art. 751 kc.

    Zresztą, gdyby nawet uznać, ze to umowa o dzieło, to i tak nic nie zmienia,
    bo podobnie normuje to art. 646 kc.

    Tak więc moim zdaniem roszczenie się przedawniło.