    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tygodniowy czas pracy obowiązujący w Polsce
    Date: Wed, 3 Aug 2005 07:10:40 +0200

    Dnia 3 sie o godzinie 06:03, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Co w związku z ...

    No jestem ciekaw dlaczego, w związku z czym, pracodawca ma płacić niższe
    podatki niż pozostała część społeczeństwa.

    > Ok 70% od tego co daję pracownikowi na rękę.

    Przed chwilą napisałeś że nie ma znaczenia czy jest DOCHÓD czy go nie ma -
    to jednak Twoim zdaniem - odprowadzasz podatki.
    :D

    > Co dokładnie niczego nie zmienia.
    > To właśnie pracownik musi się napracować 70% więcej żeby dostać swoją
    > kasę do ręki.

    Nie mam pojęcia skąd wziąłeś to wyliczenie - ale na pewno nie z praktyki.
    Przecież pracownik nie przykręca 1,7 puszki w instalacji którą wykonuje
    tylko jedną puszkę.
    Wyjaśniałem już kiedyś w jaki sposób opracowuje się ofertę dla kontrahenta
    /zakres działań; usługi/:
    - ustalasz stawkę za r-g /np. 8zł/
    - ustalasz Kpoś - np. 65% (R+S)
    - ustalasz Zysk - np. 12% (R+Kpoś)
    - Ustalasz Kz - np. 5% (M)

    leganda:
    r-g - stawka za roboczogodzinę
    Kpoś - Koszty pośrednie /mniemam że wiesz co to znaczy!!/
    Zysk - raczej wiadomo /chodzi o nie-wolontariat/
    Kz - koszty zakupu materiałów

    W kosztorysie teraz uwzględniasz ze Twoi pracownicy układają 100m2 płytek
    podłogowych. i Wszystko w temacie.
    Pracownicy nie układają - jak zakładasz - 170m2 płytek tylko 100m2
    Ty jako pracodawca właśnie ustalając KOSZTY POŚREDNIE, musisz z tego
    wpłacić twoją część na FUS za pracownika, opłacić telefon, urlop
    pracowników, energię w siedzibie firmy, kupić rękawice, szczotkę do
    zamiatania, papier do faxu - po prostu utrzymać infrastrukturę firmy.
    Zysk z kolei - generalnie jest TWOIM przychodem, powinien być.
    Koszt zakupu z kolei to koszt dojazdów do hurtowni po materiał, jego
    dostawa loco miejsce wbudowania.

    Spójrzmy jeszcze głębiej w te wyliczenia.
    To że w kosztorysie przyjąłeś 8zł za r-g nie oznacza że tyle wypłacasz
    pracownikom. Bo im płacisz za r-g tyle ile maja w umowie o pracę.

    Ale..... jeżeli pracodawca, źle kalkuluje ofertę - to potem są problemy.

    > a pracodawca musi jeszcze drugie tyle dołożyć z własnej kieszeni, którą
    > to właśnie pracownik swoją pracą musi zapełnić.

    Nie masz racji. Z żadnej kieszeni pracodawcy to nie jest wypłacane.
    Czy VAT też płacisz z własnej kieszeni?
    Przeczytaj to co napisałem wyżej - a zrozumiesz że całkowity koszt ponosi
    ostateczny odbiorca, ten który zamawiał położenie tych 100m2 płytek!!

    A pracodawca ma tylko dyskomfort że przez jego RACHUNEK BANKOWY, KASĘ
    przeszła kwota która mu sie marzy, ale musi zapłacić pracownikom za ich
    pracę i odprowadzić podatki.

    > Jeżeli ten pracownik musi zasuwac na siebie i drugie tyle na państwo to
    > co się dziwisz, że przychody firmy marne.

    A tutaj to jest inne pole.
    To co wskazujesz to po prostu brak skutecznego pozyskiowania klientów przez
    PRACODAWCĘ.
    Wprowadzałeś w swojej firmę system zarządzani jakością ISO?
    Idę o zakład że nie, stawiam dolary przeciw orzechom że nie.
    Polecam zapoznanie się chociaż z tymi zagadnieniami.

    > Nie pracowników, tylko morderczych podatków, które zabiajają miejsca pracy.

    Frazesy powtarzane przez niudolnych przedsiębiorców, którym sie wydaje że
    klient sam do nich przyjdzie i będzie zostawiał swoje pieniądze. najlepsze
    wytłumaczenie malkontentów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423